صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم خط دانش آموزانم را بهبود بخشم

اقدام پژوهی چگونه توانستم خط دانش آموزانم را بهبود بخشم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم خط دانش آموزانم را بهبود بخشم

چکیده
اینجانب بتول دیمه با شواهدی که من از این مشکل دانش آموزانم داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری‌ به آنها کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن، مداد در دست گرفتن، شکل صحیح حروف، اندازه ی بیاض و سواد حروف، ابتدا و انتهای نگارش حروف و … را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن، فعالیت‌هایی را در زنگ‌های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت‌های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم. و همچنین برای رفع موانع فیزیکی، جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.

مقدمه
در پژوهش حاضر، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است. همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر می‌شود.این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائه ی شواهد و تحلیل داده‌ها، راه حل‌هایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بربهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع، توصیه‌هایی شده است.
آموزشگاهی که این پژوهش در آن انجام می‌شود، دارای ویژگیهای زیر می‌باشد:
دانش آموز مورد نظر دختری با قد متوسط (۱۲۰ سانتی متر) و وزن (۲۵ کیلو گرم) می‌باشد. او فرزند چهارم یک خانواده ی ۴ نفری می‌باشد. و والدین او دارای سواد چهارم ابتدایی هستند و از نظر مالی در سطح متوسط می‌باشند. او دارای یک برادر ۳ ساله نیز می‌باشد.
در نوشته‌های این دانش آموز اندازه ی حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند. (حروف دندانه دار، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت می‌نویسد) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله می‌نویسد، به طوری که دو کلمه ی جدا از هم تصور می‌شود. حروف گودی دار (مقعر) مانند ” ی ” ، ” ل ” و ” ن ” را به صورت شکسته و گوشه دار می‌نویسد.

فهرست
چکیده ۲
مقدمه ۳
بیان مسئله ۴
شواهد ۱ ۵
گردآوری اطلاعات ۶
انتخاب راه حل ۱۱
اعتبار بخشی راه حل ۱۱
اجرای راه حل ۱۲
شواهد ۲ ۱۳
نتیجه گیری ۱۴
پیشنهادات ۱۵
منابع ۱۶


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود