صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت اختلالات رفتاری محمد را بهبود ببخشم

اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت اختلالات رفتاری محمد را بهبود ببخشم

اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت اختلالات رفتاری محمد را بهبود ببخشم
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد

چکیده اقدام پژوهی :

در سال تحصیلی 93/92 در پایه چهارم آموزشگاه شهید بهشتی شوش با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی و سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل محمد در ذهن من ایجاد گردید:

1-آیا بیماری سردرد محمد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟

2-آ یا بیماری سردرد محمد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟

3-آیا تربیت غلط محمد ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟

4-آیا به خاطر روایط غلط با محمد ، ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟

5-آیا محمد دچار کمبود محبت شده است؟

6- آیا محمد با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟

7- چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟

8- چه نیروها یا چه کسانی می توانند در حل مشکل کمک کنند؟

9- من چگونه خود را تغییر دهم که مورد قبول محمد باشم ؟

برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتجاب نمودیم.

برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.

برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین محمد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .

برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتمادبه نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستندکه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا کاهش دهند.

به نظر می رسد سردرد محمد با رفع مشکلات عاطفی ودرسی کودک رفع خواهد شد.


تعداد صفحات : 19 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود