صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه می توانم مهارت املا نویسی را در دانش آموزم(نام دانش اموز) تقویت کنم

اقدام پژوهی چگونه می توانم مهارت املا نویسی را در دانش آموزم(نام دانش اموز) تقویت کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم مهارت املا نویسی را در دانش آموزم(نام دانش اموز) تقویت کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم مهارت املا نویسی را در دانش آموزم(نام دانش اموز) تقویت کنم
چکیده
نوشتن فرصتی برای اندیشیدن ، تجسم نمودن و به خاطر آوردن است . دیدگاه مشترک درباره ی نوشتن بدین قرار می باشد ، که نوشتن برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات و عقاید از طریق نظامی از نشانه های مکتوب است . در واقع نوشتن یک آفرینش و خلاقیت تام است که در یک طرف آن خلق افکار و اندیشه ها و در طرف دیگر نظم بخشی این اندیشه ها در قالب های زبانی مورد نظر قرار دارد .
در اقدام پژوهی حاضر مشکلاتی که در نوشتن یک املای مطلوب بر سر راه یک دانش آموز به نام نیلوفر کلاس پنجم ابتدایی دبستان لاله های انقلاب منطقه پاکدشت وجود داشت شناسایی گردید سپس با توصیف وضعیتی که دانش آموز و معلم در آن قرار داشتند و گردآوری شواهد ۱ مسئله شفاف سازی شده ، با روش هایی گوناگون که با توجه به مشکلات متعدد نگارشی ، جاافتادن کلمات ونوشتن کلمات تکراری نیلوفر به کار گرفته شده بود تا حدود زیادی موانع برطرف و افق های جدیدی برابر چشم نیلوفر برای نوشتن املاباز گردید و این از بازخورد رفتار دانش آموزان و بررسی املاهای او روشن گردید در نهایت یافته های زیر از این مقاله حاصل شد :
۱- دادن فعالیت گروهی نوشتن املا به صورت کلمات سخت وآسان در پای تخته سیاه کلاس وتشویق دانش آموزباعث علاقمندی بیشتر می شود..
۲-تاکید بیشتر به روخوانی صحیح درس فارسی وحتی روخوانی کردن دروس دیگر مانند علوم وهدیه آسمانی که باعث شد با کلمات بیشتر وشکل نوشتن او آشنا شود
۳- دادن کتاب های داستان وکتاب شعر به زبان ساده برای این دانش آموز به صورت مستمر وتلاش برای خواندن آنها وبازگویی درکلاس که علاوه بر تلاش برای خواندن صحیحباعث افزایش اعتماد به نفس میشود .
۴- دادن کارت ها ی تشویق واختصاص جوایزی برای میزان پیشرفت این دانش اموز در جمع وبا کمک اولیا
۵-انجام فعالیت های عملی در جریان آموزش علاوه بر تقویت رابطه ی عاطفی بین معلم ودانش آموزان کلاس را از حالت خسته کنندگی خارج کرده ،آن را ، هم برای معلم و هم برای دانش آموزان لذت بخش تر می نماید.

مقدمه
« بنویسید زیرا جز با نوشتن چیزی را به خاطر نخواهید سپرد » امام صاوق علیه السلام
زبان نقش مهمی در برقراری ارتباط در جامعه دارد. عدم تسلط دانش آموزان به زبان رسمی کشور چه در بیان و چه در نوشتن ، به خصوص در مناطق دوزبانه ، املانویسی دانش آموزان را با مشکلاتی مواجه کرده است .
« سخن گفتن به فارسی برای کسانی که این زبان را از کودکی آموخته اند کار آسانی است، اما نوشتن به فارسی به این آسانی نیست . قدرت نگارش صحیح ، نیازمند تمرین به منظور تبدیل اندیشه به کلمات درچارچوب ادبیات خاص هرکشور است ».

فهرست
چکیده ۲
مقدمه ۲
بیان مساله ۲
شواهد ۱ ۳
گرداوری اطلاعات ۳
انتخاب راه حل ۴
اعتبار بخشی راه حل ها ۴
شواهد ۲ ۸
نتیجه گیری ۹
پیشنهادات ۹
منابع ۱۰


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود