صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » کشاورزی و دامپروری  »  دانلود مقاله گیاه شناسی (داروش)

دانلود مقاله گیاه شناسی (داروش)

دانلود مقاله گیاه شناسی (داروش)

داروش
مهارت کنترل آفت برای باغبانان خانگی یا متخصصان زمین داری
داروش برگ پهن یک‌نوع گیاه همیشه سبز درخت خشکان است که در تعدادی از زمینهای کالیفرنیا رشد می‌کند. میزبان داروش برگ پهن عبارتند از توسکا، اهر (زبان گنجشک)، برچ، شمشاد، درخت پنبه، اقاقیا، افرا، گردو (جوز).. گونه دیگری از داروش برگ پهن در کالیفرنیا یافت می‌شود که فقط به درخت بلوط و Viscum album سرایت می کند و درختان توسکا وسیب، اقاقیا، پنبه و افرا در شهرستان سونوما(سونامی) را مورد حمله قرار می‌دهد. کاجها کمتر در معرض این آفت قرار می‌گیرند اما صنوبر در جنوب مناطق کوهستانی ناودا- سریا آلوده می‌شود. داروش کوتاه قد (کوچک) صنوبر، سرو و کاجها را در جنگلها آلوده می‌کند و می‌تواند برای زمینهای کوهپایه‌ای ناوادا- سریا مشکل ایجاد کند.
تشخیص
داروش برگدار دارای ساقه‌هایی با برگهای نازک است که تقریباً بیضی شکل است. گیاهان اغلب دایره شکل هستند که ۲ فوت یا بیشتر ضخامت دارند. از اکتبر تا دسامبر دانه‌های کوچک، چسبنده و نسبتاً سفید رشد می‌کنند. انبوهی از داروشهای همیشه سبز در زمستان بر روی درختان که برگهایشان در حال ریزش است مشاهده می‌شود.
چرخه زندگی و زیست شناسی
گیاهان داروش اغلب ماده( دانه تولید می‌کنند) یا نر( گرده تولید می‌کنند) هستند. دانه‌های گیاه ماده چسبنده، کوچک و نسبتاً سفید است و برای پرندگانی مانند Cedar woxwing، سینه سرخ جالب به نظر می‌رسد. پرندگان این دانه‌ها را می‌خورند و مغز یا گوشت دانه را هضم کرده و قسمتهای سفت آنرا دفع می‌کنند و پای درختانی می‌ریزند که بر روی آن زندگی می‌کنند. در بیشتر موارد آلودگی اولیه در درختان پیرتر و بزرگتر اتفاق می‌افتد چرا که پرندگان ترجیح می‌دهند بر روی درختان بلندتر ساکن شوند. زیاد شدن داروش اغلب با آلودگی درختان همراه است چرا که پرندگان از این دانه‌ها لذت می‌برند و وقت زیادی صرف خوردن آنها می‌کنند.

فهرست مطالب
داروش
تشخیص
چرخه زندگی و زیست شناسی
آسیب
کنترل
کنترل مکانیکی
کنترل شیمیایی
گونه مقاوم
مهارت کنترل آفت در اجتماع
داروش
گونه های مقاوم
هشدار در به کار بردن مواد شیمیایی
خسارت
تدبیرات
منابع


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود