صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  دانلود پاورپوینت اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان 54 اسلاید

دانلود پاورپوینت اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان 54 اسلاید

دانلود پاورپوینت اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان 54 اسلاید
نقش والدین،همسالان ،مدرسه و رسانه های جمعی
2 دختر بچه 6 ساله سالم مثلامریم و زهرا را در نظر بگیرید که هوش هر دو بالایمتوسط(هوشبهر حدود115 ) است.
هردو در کلاس اول در یک محله زندگی می کنند. مریم پرانرژی، مشتاق، برونگرا و بشاش است و درمدرسه خوب پیش می رود. معلمش معتقد است او یکی از باهوش ترین بچه های کلاس است. وقتی سوالی پرسیده می شود مریم دستش را بلند می کند و می گوید: من می دانم. می دانم، در میان همکلاسی ها محبوبیت دارد و در فعالیت های گروهی شرکت می کند.

اما زهرا بچه ای متفاوت از مریم است. کند، ساکت و خجالتی است. در مدرسه ضعیف است و معلمش او را کم ه وش می داند (هر چند اصلاچنین نیست.) هرگز او داوطلب پاسخ دادن به پرسش های معلم نمی شود. به فعالیت های گروهی علاقه ای نشان نمی دهد و بندرت چیزی را با دیگران سهیم می شود یا به همسالانش کمک می کند. چه چیزهایی توجیه کننده تفاوت میان این دو دختر از لحاظ رفتار اجتماعی و شخصیت است. خانواده، این واحد بظاهر کوچک اجتماعی، از ارکان عمده و از نهادهای اصلی هر جامعه به شمار می رود.

در واقع هر خانواده را باید خشت بنای جامعه و کانون اصلی حفظ سنت و رسوم و ارزش های والاو مورد احترام و شالوده مستحکم مناسبات پایدار اجتماعی و روابط خویشاوندی، مبدا بروز و ظهور عواطف انسانی و کانون صمیمانه ترین روابط میان افراد و مهد پرورش تفکر و اندیشه و اخلاق و تعالی روح انسانی به حساب آورد. از یک سو، در بررسی روابط فرد و جامعه چنان که می دانیم مساله اجتماعی شدن و فرهنگ پذیری، بدون توجه به پرورش اساسی فرد در خانواده و انتقال فرهنگ جامعه به اعضا و به طور کلی روابط متقابل فرهنگ و شخصیت که خاصه از طریق شکل گیری شخصیت انسانی انجام می پذیرد، جز با ملاحظه ویژگی ها و اثرات خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی امکان پذیر نیست

فرآیندی است که از طریق آن کودکان رفتار، مهارت ها، انگیزه ها، ارزش ها، اعتقادها و معیارهایی را که مطلوب و متناسب و مشخصه فرهنگشان است، می آموزند. افراد و نهادهایی که در این فرآیند شرکت می کنند مانند والدین، خواهران و برادران، تلویزیون و دیگر رسانه های گروهی، هر چند همه این عوامل از طرق مهمی در کودک تاثیر می گذارد، به طور معمول خانواده، مهم ترین بخش از محیط کودک است. به همین دلیل خانواده مهم ترین و قوی ترین عامل اجتماعی کردن کودکان تلقی می شود که در شکل دادن به شخصیت، خصوصیات و انگیزه ها نقش کلیدی دارد، رفتار اجتماعی را هدایت می کند و ارزش ها، اعتقادها و هنجارهای فرهنگ را منتقل می کند.


تعداد صفحات : 54 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود