صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  دانلود کارآموزی حسابداری اداره پست

دانلود کارآموزی حسابداری اداره پست

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری اداره پست – مقاله کارورزی
مقدمه :
کارآموزی مقوله‌ای است که در جهت پختگی و تجربه آموزی شخص مفید است . کارآموزی همچنین که از خود لغت برمی‌آید، به معنای آموختن کار و حرفه می‌باشد. بسیاری از کسانی که واحد کارآموزی را انتخاب می‌کنند به آن به عنوان یک واحد خیلی ساده می‌نگرند درحالی که افرادی هم هستند که قبول شدن در این واحد درسی را نه به خاطر نمره بلکه به خاطر آموختن و تجربه کردن اهمیت بیشتری قائل هستند و به همین خاطر و برای بالا بردن استعدادها و توانایی‌ها در مکانهای مختلف حضور می‌یابند و با اشتیاق و علاقه مضاعف بکار مشغول می‌شوند .
با توجه به موارد فوق می‌توان گفت که واحد کارآموزی به عنوان یکی از اساسی‌ترین دروس هر رشته محسوب می‌شود و افراد می‌توانند در این مدت ( هر چند کوتاه ) استعدادها و انگیزه‌ها و نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناخته و بتوانند برای شغل آینده خود برنامه‌ریزی کنند و علاقه بر این شغل چون که کارآموز با محیط اجتماعی روبروست می‌تواند خود را شخص اجتماعی با رفتار و منشهای انسانی تطبیق دهد و خود را به سوی یادگرفتن آداب و معاشرت کاری سوق دهد .
با توجه به اینکه رشته تحصیلی ما رشته حسابداری می‌باشد، دقت عمل و صبر و حوصله در کارها یکی از مهمترین چیزهایی است که در طول کار با حرفه خود با آنها روبرو هستیم باید به آنها توجه نمائیم .
امید است همه دانشجویان به مرحله‌ای از خودشناسی برسند که استعدادها و توانائیها و انگیزه‌های خود را در رشته تحصیلیشان بیابند .

تاریخچه اداره پست :
بهتر است قبل از شروع هر بحث و مبحثی بدانیم که پست یعنی چه و برای چه بوجود آمد وهدف اصلی این اداره و سازمان چیست ؟ پس در اول یک تعریفی از پست می‌کنیم.

تعریف پست ؟
پست به عنوان یک شبکه ارتباطی عمومی و گسترده نسبت به قبول انواع مراسلات پستی از فرستندگان و تسلیم آنها به گیرندگان در چارچوب قوانین و دستورات در اسرع وقت اقدام می‌نماید .

رسالت پست :
رسالت پست این است که با مناسب‌ترین قیمتها انواع خدمات پستی را با سرعت، دقت و ایمنی هر چه بیشتر انجام دهد .

پست به عنوان یک عامل توسعه اقتصادی :
پست باید بتواند بدون هیچ محدودیتی خدماتش را مورد استفاده تمام مجامع و تمام گروهها قرار دهد بطوریکه مردم بتوانند بنا به درخواستها و احتیاجاتشان در جنبش عمومی ارتباط و مبادله که یکی از برجسته‌ترین مسائل زمان می‌باشد در توسعه اقتصادی و غیره شرکت نمایند . پست مانند حلقه زنجیری لازم در رشد عمومی توسعه اقتصادی نقش مهمی ایفا می‌کند .

تاریخچه پست :
در زمانهای بسیار دور که انسانها زندگی اجتماعی را قبول کردند و به تشکیل یک زندگی گروهی و دسته‌جمعی موفق شدند، احتیاج به برقراری ارتباط بین قبایل دور از هم نیز آشکار شد که مرحله اول پیام نگاه کردن بود که بعد از آن در مرحله دوم صوت بود و در مرحله سوم اشاره که بعد از آن در مرحله چهارم خط بود و قبل از ایجاد نوعی خط که بتواند پیام کتبی باشد افرادی بودند که پیام شفاهی را از محلی به محل دیگر می‌رساندند .
مبانی و ریشه‌های پست در اعماق و تاریکی شبهای سازمان نهفته است و در قدیمی‌ترین کشورها مانند ایران، مصر و یونان و ازبکستان یک نوع سیستم انتقال افکار با پیام‌آورهای کتبی و شفاهی را مشاهده می‌کنیم که اساس و سازمان آن را تلاشگرانی تشکیل می‌دهند که با استفاده از چاپارخانه اطلاعات را انتقال می‌دادند . سرپرست چاپارخانه‌ها یا ایستگاههایش مؤظف بود که پیوسته چند اسب و یک یا دو پیک آماده در اختیار داشته باشد و پیکها می‌باید با گرفتن پیغام و یا نامه سوار اسب شده و با سرعت هر چه تمامتر به ایستگاه بعدی بتازد و در آنجا نامه را با پیک آماده که ادامه راه بود بسپارد، بدین ترتیب بایستی نامه‌ها را ایستگاه به ایستگاه انتقال داده و رسید بگیرند .
و اما اصل مطلب در زمان ساسانیان یعنی پس از هخامنشیان که حدود ۱۸۰۰ سال پیش بود به چاپارخانه کلمه‌داد و بعد از ساسانیان به زبان عرب و بعد از آن در زمان عباسیان که ۱۳۶۰ سال پیش بود پست تمبر نامه پیدا کرده و تشکیلات چاپاری به دیوان صاحب‌البریر تغییر نام پیدا می‌کند .
در ۱۰۰۰ سال پیش به خاطر تغییر سلسله در ایران دیوان صاحب‌البریر دچار تغییر و تحول می‌گردد که دوره رکود پیش می‌آید و از اهمیت آن کاسته می‌شود و بعد از آن در سال ۹۵۰ سال پیش دوران سلجوقیان شروع می‌شود بخاطر اینکه وزیر پادشاه سلجوقی یعنی خواجه نظام‌الملک به اهمیت تقسیم پست در آن زمان ( دیوان صاحب‌البریر ) پی می‌برد دوباره تحول نظامی برای پست بوجود می‌آید و بعد از آن می‌رسیم به دوران سلطه مغولان در ایران بود که بعلت نداشتن اطلاعات در این مورد باعث رکود دستگاه اطالاعات ( پست ) گردید و در همان زمان بود که اصطلاح یام یا مچی بوجود آمد که به مفهوم ایستگاه یا اسب چاپاری معروف بود که نامه‌ها، بسته‌ها ، و سفارشات مردم را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کردند و اداره پست در حال حاضر هم با امکانات پیشرفته و سریع در خدمت عموم مردم می‌باشد .


تعداد صفحات : 33 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود