صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  دانلود گزارش کارآموزی بیوشیمی

دانلود گزارش کارآموزی بیوشیمی

دانلود مقاله کارورزی پزشکی با عنوان دانلود گزارش کارآموزی بیوشیمی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود گزارش کارآموزی بیوشیمی

خون چیست؟
خون یک بافت گردش کننده مایع در بدن است که از موجودات و مواد مختلفی تشکیل شده است. خون بافت پیوندی تخصص یافته‌ای است که سلولهای آن در داخل ماده زمینه‌ای مایعی به نام پلاسما شناورند خون توسط قلب به تمامی قسمتهای بدن فرستاده می شود.

در بدن ما چه میزان خون وجود دارد؟
یک هشتم وزن بدن یا به عبارتی هفت تا هشت درصد وزن بدن را خون تشکیل می دهد.معمولاً مقدار خون در مردها کمی بیشتر از زنهاست.در بدن مردها به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ۷۰ و در زنها ۶۵ میلی لیتر خون وجود دارد.یعنی یک شخص بالغ با وزن حدود ۷۰ کیلوگرم ،به طور متوسط در حدود پنج لیتر خون در بدن دارد.
خونی که در سرخرگ ها و سیاهرگهای ما جریان دارد دارای مواد مختلف و سلولهای بسیاری است.هر بخش از خون ما دارای وظیفه و اهمیت ویژه ای است.
خون با خود اکسیژن و مواد غذایی را حمل می کند و به قسمتهای مختلف بدن می برد.

مقدار خون در قسمتهای مختلف گردش خون
بیشترین مقدار خون موجود در گردش خون در وریدهای سیستمیک جای دارد. تقریبا ۸۴ درصد حجم کل خون بدن در گردش بزرگ قرار دارد. به این ترتیب که ۶۴ درصد در وریدها ، ۱۳ درصد در شریانها و ۷ درصد در آرتریولها و مویرگهای سیستمیک جای دارد. قلب محتوی ۷ درصد خون ، رگهای ریوی محتوی ۹ درصد خون هستند. موضوع بسیار تعجب آور حجم کم خون در مویرگهای گردش خون بزرگ است. با این وجود در این قسمت است که مهمترین عمل گردش بزرگ یعنی انتشار مواد بین خون و مایع بین سلولی و بالعکس انجام می‌شود.

نحوه عملکرد خون
خون از شاهرگها به مویرگها رفته و سپس به قلب بر می گردد تا تصفیه شود.
مویرگها بدن آنقدر ظریف هستند که سلولها باید به صورت صف واحد وارد شوند . پس از عبور از مویرگهای سرخرگی وارد مویرگهای سیاهرگی می شوند و هرچه به قلب نزدیکتر می شوند به رگهای گشادتری می ریزند تا وارد قلب شده و پس از تصفیه و بارگیری به سوی سلوهای نیازمند حرکت کنند و آنها را تغزیه کنند.

سرعت جریان خون در قسمتهای مختلف گردش خون :
اصطلاح جریان خون یعنی مقدار خونی که عملا از یک رگ یا دسته ای از رگها در یک زمان معین عبور می کند . سرعت جریان خون که متمایز از اصطلاح جریان خون است عبارت از فاصله ایست که خون در یک زمان معین در طول رگ طی میکند.
اگر مقدار خونی که از یک رگ جریان می یابد ثابت باقی بماند ، با افزایش اندازه رگ سرعت جریان خون کاهش واضحی می یابد . سطح مقطع آئورت در محل خروج از قلب تقریبا۲٫۵ سانتی مربع می باشد . بعد آن به شریان های بزرگ ، شریان های کوچک و مویرگها منشعب میشود از هر کدام از شاخه ها قسمتی از جریان آئورتی عبور می کند.
در نتیجه حداکثر سرعت جریان خون در آئورت و حداقل در مویرگها میباشد .

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : ۲۰


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود