صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  مبانی نظری بیودیزل، گلیسرین، منابع روغن در تغذیه طیور

مبانی نظری بیودیزل، گلیسرین، منابع روغن در تغذیه طیور

مبانی نظری بیودیزل، گلیسرین، منابع روغن در تغذیه طیور

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه مقاله انگلیسی و کتاب های داخلی و خارجی مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و مقاله

خلاصه ای از کار:

مقدمه

در صنعت طیور، به دلیل قیمت‌های در حال افزایش مواد غذایی غنی از انرژی، تلاش قابل ملاحظه­ای برای جستجوی جایگزین‌های انرژی و استفاده از این جایگزین‌ها به ویژه محصولات فرعی یا پسماندهای فرآوری صنعتی محصولات کشاورزی انجام شده است (سوشی و همکاران، 2011)[1]. در حال حاضر مطالعات استفاده کننده از منابع تجدید شدنی انرژی به شدت مورد توجه بوده و از بین آن‌ها بیودیزل توجه خاصی را به خود جلب کرده است. بیودیزل جایگزینی برای سوخت‌های نفتی است و می‌تواند از چربی‌های حیوانی یا روغن‌های گیاهی تولید شود؛ که بیشتر این منابع بر پایه‌ی روغن سویا یا پیه گاوی است. گلیسیرین مهم‌ترین محصول تولید بیودیزل است (فریتاس و همکاران، 2012)[2].

…………………

– اهمیت استفاده از مواد جایگزین در تغذیه طیور

گوشت مرغ در سال‌های اخیر به طور وسیعی جهت تغذیه انسان و تأمین پروتئین مورد نیاز به کار رفته است. پرورش مرغ گوشتی به دلیل رشد سریع، سهولت تغذیه، استفاده از فضای بسته، تراکم و ضریب تبدیل پایین نسبت به سایر محصولات پروتئینی و همچنین دارا بودن مواد مورد نیاز بدن انسان از مزایای خاصی برخوردار است؛ ولی به دلیل رعایت نشدن اصول صحیح تغذیه ای و استاندارهای فنی آن در تولید و پرورش مرغ، خسارات قابل توجهی در وهله اول به تولیدکنندگان و سپس به جامعه و اقتصاد ملی وارد شده است (دشتی و یزدانی، 1375).

…………….

– بیودیزل و محصولات فرعی آن

بیودیزل به سوختهایی اطلاق می شود که منشاء بیولوژیکی دارند و یک عنوان کلی است که به گستره ای از سوختهای اکسیژن دهی شده با پایه استری(که از منابع بیولوژیکی تجدیدپذیر نشات می گیرد) نسبت داده می شود. بیودیزل ممکن است از روغن های آلی و چربیها تولید شود. از دیدگاه علم شیمی، بیودیزل به استرهای منوالکیل با زنجیرهای بلند اسید چرب که از بیولیپیدهای تجدید پذیر مشتق می شوند منسوب می شود. بیودیزل بطور نمونه از طریق واکنش روغن نباتی یا چربی حیوانی با متانول یا اتانول در حضور کاتالیزور برای حصول متیل یا اتیل استر (بیودیزل) و گلیسیرین

………………….

– گلیسرین و اهمیت آن

گلیسرین یکی از محصولات فرعی تولید بیودیزل می باشد. گلیسرول یا گلیسیرین (به انگلیسی: Glycerin) الکل سه عاملی است که به هر نسبتی در آب حل می‌شود؛ ولی در اتانول و دیگر حلال‌های آلی بسیار کم محلول است. گلیسرول شیرین، شفاف، بی‌رنگ، بی‌بو و چسبناک است و در حضور گرما و مواد آب‌گیر (مانند HSO4K)، آب از دست داده به آلدئید دود کننده با بوی بد که مخاط را به شدت آزار می‌دهد تبدیل می‌شود. ایجاد آکرولئین با این مشخصات راهی برای تشخیص گلیسرول است. گلیسرول ۳ گروه هیدروکسیل دارد که مسئول حلالیت در آب می‌باشد.

…………….

– کاربردهای گلیسیرین

صنعت غذا (صنایع غذایی): در غذا و آشامیدنیها گلیسرول به عنوان یک ماده‌ای که رطوبت را به خود جذب می‌کند حلال و شیرین کننده خدمات می‌دهد و ممکن است به حفظ غذاها کمک کند. این همچنین به عنوان پر کننده در غذاهای با چربی کم که از نظر اقتصادی آماده شده‌اند استفاده می‌شود (مثل کلوچه‌ها) و به عنوان یک عامل ضخیم کننده………………

………………..

-سطوح بهینه مصرف گلیسرول در مرغ های گوشتی

بر اساس گزارش بیشتر محققان، سطوح بهینه گلیسرول در جیره طیور گوشتی در محدوده 5 تا 10 درصد قرار دارد (سیمون و همکاران، 1996؛ بارتزکو و کامینسکی، 1999؛ سراته و همکاران، 2006). هنگامیکه در این سطوح به جیره اضافه می شوند، گلیسرول خام اثر مثبت روی خصوصیات عملکردی جوجه های گوشتی نشان داده است و اثر منفی بر روی ضریب تبدیل غذایی دیده نشده است. مقدار 25% گلیسرول در جیره با تغییرات پاتولوژیکی در اندام ها همراه بوده است و اثر منفی بر خصوصیات عملکرد در جوجه های گوشتی داشته است (سیمون و همکاران، 1997).

……………..

-مزیت استفاده از منابع روغن در تغذیه طیور

چربیها و روغنها از دیر باز بعنوان یک ماده غذایی ارزشمند در تغذیه انسان ایفای نقش نموده‌اند ، چربی یک منبع مهم تامین انرژی در بدن انسان است و در سلامت و بقای حیات نقش اساسی دارد. چربیها بعنوان یک ماده اصلی در غشای سلولی حضور دارند و ورود و خروج مواد به سلول را تنظیم می کنند ، از آنجایی که بدن انسان از ساخت برخی اسیدهای چرب ضروری ناتوان است چربیها تامین آنها را به عهده دارند. در اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی، چربیها به……………..

………………

منابع

Abd-Elsamee, M.O., Abdo, Z.M.A., El-Manylawi, M.A.F., Salim, I.H. (2010).Use of crude glycerin in broiler diets. Egypt Poult Sci, 30 (1): 281-295.

Acikgöz Z., Ayhan V., Özkan K., Özge A., Altan A., Özkan S., Abkas Y. 2003: The effects of dietary oil and methionine on performance and egg quality of commercial laying hens during summer season. Arch. Geflűgelkunde, 67, 5: 204-207 .

[1] Suchy et al.(2011)

[2] Freitas et al.(2012)


تعداد صفحات : 25 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود