صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » مدیریت  »  مقاله بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین

مقاله بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین

دانلود مقاله بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین
بعد جهانی مدیریت زنجیره تامین
آن کمپانی‌هایی که صادرات و واردات را انجام نمی‌دهند نیز بوسیله فعالیت‌های جهانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. این بخش توضیح می‌دهد که چگونه زنجیره تامین جهانی عمل می‌کند و چه تاثیری بر تمام انواع سازمانها دارد و شامل این موضعات می‌باشد:

نگاهی به چگونگی تاثیر فرهنگها و زبانها
نقشی که تعهدات وارداتی، صادراتی و استانداردها، روش‌های آزمون به عنوان نیروهای پنهان زنجیره تامین بازی می‌کنند.
دانش چگونگی در دسترس بودن در زمانهای واقعی بر پایه جهانی بودن و همچنین یک کارآموزی در مورد کمپانی هیچ کدام از سرویس‌های حمل و نقل نمی‌توانند بهترین سرویس را برای تمام مسیرها در دنیا ارائه کنند. می‌بایستی فهرستی از سرویس‌هایی که برای نیازهای شما مناسب خواهد بود را انتخاب کنید و در کنار هم قرار دهید.

معرفی
در بازاهای باز جهانی، کمپانی‌های بیشتری درک می‌کنند که می‌بایستی به جهانی نشدن برای باقی ماندن در سطح رقابتی فکر کنند.
بعضی از متخصصان خاطر نشان می‌کنند که کمپانی‌ها می‌بایستی جهانی فکر کنند حتی اگر محصولات آنها از سطح بومی فراتر روند.
شما نمی‌توانید حتی یک روز بدون استفاده از اقتصاد جهانی به سمت جلو حرکت کنید. این مسئله‌ای است که کمپانی‌ها می‌بایستی از آن آگاه بوده و برنامه‌ریزی کنند. مدیریت جهانی زنجیره تامین کلیدی است برای باقی ماندن در اقتصاد جهانی. این یکی از چند حوزه‌ای است که در آن می‌توان دو کار را انجام داد، کم کردن هزینه و بهبود خدمات پس از فروش وقتی که کمپانی‌ها وارد محیط جهانی می‌شوند، مشکلات زنجیره تامین آنها بصورت نمایی رشد می‌کند. به مسئله کمپانی sandvih coromat توجه کنید ـ یک تولید‌کننده ابزار برش سوئدی با گستردگی در شمال آمریکا و آمریکای لایت که بسیار تلاش می‌کند که کالاهایش را از محل‌های مرکزی به بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان بفرستد. برای اینکه محصول آنها کلیدی است برای عملیات صنعتی بزرگی از پروسه تولید که توقف‌ها، موانعی هزینه‌دار هستند. و مهلت کوتاهی در برنامه‌ریزی حمل و نقل جهانی شرکت Sandvik وجود دارد. برای مدیریت زنجیره تامین در عبور از اقیانوس‌ها و بین قاره‌های مختلف باید سازماندهی قوی داشته باشید. جای هیچ‌گونه اشتباهی در عبور از مرزها وجود ندارد. تاسیس یک سازمان حمل و نقل جهانی مورد اطمینان مهم‌ترین کار است. هر روزه حوزه مشکلاتی را برای شرکت سوئدی بوجود آورد.
در این مثال مشاهده می‌شود که وقتی کمپانی زنجیره تامین جهانی را به کار می‌برد، موضعات جدید بسیاری بوجود می‌آید. در کنار مشکلات و نگرانی‌های لسجتیکی و حمل و نقل. نیروها و فشارهای نامحسوسی وجود دارد که می‌تواند زنجیره تامین جهانی را از کار بیاندازد. می‌بایستی به موانع فرهنگی و زبانی فائق آمد. احتیاجات واردات و صادرات می‌بایستی با قوانین خارجی هماهنگی داشته باشد. استانداردهای جهانی و روشهای آزمون می‌تواند همسطح شوند که این مانع جریان آزاد کالا خواهد شد. حرکت زنجیره تامین به سمت شبکه و بعد از آن حالتهایی از خصوصی‌سازی و کلاهبرداری افزایش پیدا می‌کند.
مقدار زیادی از مشکلات مدیریت وجود دارد که بعضی از آنها بطرز استفاده از تکنولوژی برتر مربوط می‌شود و بقیه که مطمئناً مربوط به مشکلات انسانی است. مدیریت راه دور یکسری رقابتهایی را بوجود می‌آورد که تکنولوژی پیشرفته می‌تواند به کم کردن آن کمک کند، اما با کمی مداخله انسانی. محصولات زیادی وارد بازار می‌شوند که ارتباطات الکترونیکی جهانی را پیشرفت می‌دهند.
اینها تمام نیروهای پنهان زنجیره تامین هستند که معمولاً توسط متخصصانی که درباره چرخه زمانی و جریان زنجیره تامین کشیی و فشاری بحث می‌کنند تادیده گرفته می‌شود. تمام تئوریهای موجود در جهان نخواهند توانست مشکل زنجیره تامین شما را حل کنند. اگر شما در انبارهای مصرفی سرتاسر جهان باقی مانده بدش برای نداشتن تاییده برای قوانین، استانداردها و آزمونهای تست مربوطه. این بخش نگاهی دارد به بعضی از مشکلات که در اجرا بوجود می‌آید وقتی که زنجی‹ه تامین جهانی انجام می‌شود.

موانع زبانی و فرهنگی
کمپانی‌های که قدرت تفاوت فرهنگها و مرزهای زبانی را ناچیز می‌شمارند، در بازارهای جهانی تاوان سفتی برای آن خواهند پرداخت. شرکت بزرگ و مادر از زیراکس گرفته تا ابزارآلات تگزاس به طور کامل فهمیده‌اند که می‌بایستی مرزهای زبانی را لحاظ کنند. نه برای بیان نگرانی‌های ارتباطی جهانی بلکه اگر آنها می‌خواهند که جریان اطلاعات زنجیره تامین را به طور درست و صحیح نگه دارند.
تفاوتهای فرهنگی می‌تواند بسیار کوچک و نکته‌بینانه باشد. هنگامی که با یک رابط صادرات و وارد همراه با مشتریانی در هلند کار می‌کنید می‌توان فهمید که ارزشها و عملیات کاری متفاوت حتی در اروپای غربی که به آمریکا خیلی شبیه می‌باشد وجود داشته باشد. در حالی که رضایت وارد بازی می‌شود و یک کارگز مانع از رسیدن به مشتری می‌شود که می‌توان او را از طبقه اشرافی دانست.
در قسمتهایی از خاورمیانه، آمریکای لاتین، آسیا، برای تجارت کنندگانی غیرمعمول نخواهد بود که مواجهه شوند با مسئله‌ای که Payala خوانده می‌شود. بعضی از بازرگانان فصلی متوجه شده‌اند که می‌بایستی کلیه‌ی رشوه‌های معمولی را پرداخت کنند به ارگانهای دولتی و بقیه، هنگامی که در کشورهایی چون چین معامله می‌کنند حتی اگر این کار کاملاً غیرقانونی باشد.

تعهدات وارداتی و صادراتی
کمپانی‌ها نمی‌بایستی مستقیماً خود را درگیر تجارت جهانی کنند تا دریابند که با احتیاجات وارداتی و صادراتی هماهنگ شده‌اند. اگر آنها تولید‌کننده‌هایی را پیدا کنند که در سطح جهانی خرید و فروش می‌کنند، آنها بخوبی می‌فهمند که بایستی از قوانین آمریکا یا دیگر کشورهای خارجی اطاعت کنند. هر چند که زنجیره مسئولیت برای گسترش غیرتعهدی خیلی فراتر از زنجیره تامین در گذشته است. به اینت معنی که تمام قسمتهایی که فعالیت جهانی انجام می‌دهند (تامین کننده‌ها ـ تولید‌کننده‌ها و حمل و نقل) می‌بایستی مطمئن باشند که قوانین اجرا شده است.
متخصصین قوانین صادرات به کمپانی‌هایی که می‌خواهند تولید و حمل و نقل بهنگام داشته باشند هشدار داده‌اند که می‌بایستی تعهدات صادراتی و وارداتی خود را در بالاترین سطح حفظ کنند اگر آنها می‌خواهند که به آن هدفهایی که دراند برسند. در این زمینه، بعضی اوقات برای خریداران زنجیره تامین فیل مسخره خواهد بود وقتی که مشخصات وجود نداشته باشد و یا وقتی که مستند حمل و نقل برای مشخص شدن مشتریهای آمریکایی و یا خارجی به ترتیب و درست نباشد و جابجا شده باشد.
چگونه در جهان می‌توانید شروع کنید که به توسعه یک رابطه تأمین با مشتریان در سرتاسر دنیا اگر کالاهای شما قبل از اینکه حتی وارد کشور شود پس فرستاده شود؟ به این معنی است که شما جریان کالاهایی را برای مشتریان خارجی درنظر می‌گیرد درحالی که هیچ مشتریی وجود ندارد. وقتی که زنجیره تأمین شما قطع میشود، رقبای شما همیشه آنجا هستند تا مشتریان شما را از چنگ‌تان در بیاورند و سالها طول می‌کشد تا شما دوباره تجارت خود را سرپا کنید.
سقوط‌های شدید صادرکنندگان و واردکنندگان باعث می‌شود که بطور مستمر تغییرات قوانین موجود هم در بازار آمریکا، هم در بازار اروپا را پیگیری کنند. آنها همچنین باید قوانین داخلی و خارجی که در بسته‌بندی، برچسب زدن، سلامت اجتماعی و محیط زیست تأثیرگذار و احترام بگذارند و آن را اجرا کنند. یکبار دیگر در اینجا نکته‌ای در تولید یکپارچه و یا سیستم توزیع وجود ندارد فقط اینکه کالاها را می‌بایستی در خارج مرزها نگه داشت.


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود