صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  مقاله شخصیت شناسی با زنگ موبایل

مقاله شخصیت شناسی با زنگ موبایل


مقاله شخصیت شناسی با زنگ موبایل

همه افراد برای موبایل خود زنگ خاصی را در نظر می گیرند که با توجه به علاقه آنها به موسیقی های متفاوت می تواند نشان دهنده شخصیت آنها باشد.در این مطلب خواهیم گفت که چه افرادی به کدام آهنگ ها علاقه بیشتری نشان می دهند.

شخصیت شناسی از زنگ موبایل
انتخاب نوع موسیقی برای تلفن همراه بطور مستقیم با ویژگی های شخصیتی افراد رابطه دارد.با توجه به زنگ موبایل هر فرد می توان به ویژگی های شخصیتی او پی برد . این روزها استفاده از گوشی های هوشمند رواج یافته است و می توان با توجه به زنگ انتخاب شده به ویژگی های شخصیتی هر فرد دست یافت.

استقبال مردم برای گزینش و نصب آهنگهای گوناگون در موبایل طی چند سال اخیر رو به افزایش است و هر فردی موسیقی مورد علاقه خود را برای زنگ گوشی خود استفاده می کند.

آیا شما هم در انتخاب نوع زنگ موبایل خود سلیقه خاصی به خرج می دهید؟
چه نوع آهنگی را برای زنگ موبایل خود انتخاب می کنید؟
آهنگ ملایم یا پر صدا و شاد یا غم انگیز را بر می گزینید؟
آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بیشتر در طی شبانه روز، گوش خود را به حالت بی صدا (لرزنده) قرار می دهید؟

*ارتباط مستقیم روحیه افراد در انتخاب زنگ موبایل
شخصیت های انسانها به غیر از زمینه ژنتیکی، تحت تاثیر شرایط فرهنگی، اجتماعی و هنری شکل می پذیرد و آدمی متناسب با شخصیت خویش موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب می کند.
جعفر بای پژوهشگر آسیب های اجتماعی در این خصوص می گوید:برخی افراد شخصیت های آرامی دارند بنابراین موسیقی آرام را بیشتر دوست دارند و عده ای هم تند و خشن هستند و نوع موسیقی تند با ریتم های خشن را می پسندند.
همچنین افراد شاد موسیقی های شاد و افراد غمناک موسیقی های غم انگیز را دوست دارند و عده ای هم به دلیل علاقه به خاطرات نوستالژیک (و اگر به گذشته) مایل به گذراندن در فضای سنتی هستند.

*افراد هیجان طلب و احساساتی را بشناسیم
آهنگ زنگ موبایل با ویژگی های شخصیتی افراد ارتباط دارد می توان تا حدودی از این طریق با برخی از ویژگی های شخصیتی افراد آشنا شد.
در این خصوص امیر خجسته کاشانی روانشناس و مدرس دانشگاه با اشاره به ارتباط آهنگ زنگ موبایل با ویژگی های شخصیتی افراد می گوید:افرادی که آهنگ پر صدا را برای زنگ موبایل خود انتخاب می کنند دارای شخصیت برون گرا و هیجان طلب هستند.
همچنین اشخاصی که آهنگ آرام را برای زنگ گوشی همراهشان برمی گزینند احتمالا درون گرا ، احساساتی و به جلب توجه دیگران تمایلی ندارند.
*افراد متزلزل مدام زنگ موبایل خود را عوض می کنند

اگر برخی افراد به جای صدای زنگ گوشی همراه خود از صدای خودشان همواره استفاده می کنند به نوعی افراد خود شیفته یا نارسیست هستند و همچنین انسان هایی که دایما صدای زنگ گوشی همراه خود را تغییر می دهند به نوعی انسان های متزلزل یا بی ثبات هستند.
سارا 28 ساله، دانشجو در این خصوص می گوید:خواهر من در طول یک شبانه روز چند بار آهنگ موبایل خود را تغییر می دهد به طوریکه موجب ناراحتی خانواده ام می شود.

*چرا برخی افراد حالت ویبره استفاده می کنند؟
اگر افرادی در طی شبانه روز بیشتر از حالت ویبره (لرزنده) گوشی های همراه خود استفاده می کنند یا انسان های برجسته ، خیلی مهم، پر کار و فعالی هستند که فرصت جواب دادن به گوشی همراه خود را ندارند و یا اینکه برای اشخاص پیرامون خود ارزش زیادی قائلند و نمی خواهند کسی از صدای موبایلشان آزرده خاطر شود.
در این خصوص مسعود 48 ساله، مهندس کامپیوتر و مترجم می گوید:من برای کارهایم دقت زیادی بعمل می آورم بنابراین گوشی موبایل خود را در طی انجام کارهایم در طول شبانه روز ویبره می گذارم و سپس در اولین فرصت ممکن با افرادی که با من تماس گرفته اند، زنگ می زنم .
مرجان 30 ساله کارشناس آزمایشگاه می گوید:بیشتر اوقات در دانشگاه گوشی همراه خود را به حالت ویبره می گذارم تا با صدای آن، دانشجویانم که مشغول کار آزمایشگاهی هستند، آزار نبینند.

*صدای زنگ موبایل و عدم وابستگی به آن
نباید انتخاب نوع زنگ موبایل به گونه ای باشد که فرد را وابسته کرده و نسبت به انتخاب یا تغییر آن توجه غیر ضروری و بیش از حد داشته باشد همچنین صدای زنگ گوشی همراه نباید موجبات آزار رساندن دیگران را فراهم کند.