صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » معدن  »  مقاله عملیات اکتشاف خاکهای صنعتی ریوش

مقاله عملیات اکتشاف خاکهای صنعتی ریوش

مقاله عملیات اکتشاف خاکهای صنعتی ریوش
گزارش پایان عملیات اکتشاف خاکهای صنعتی ریوش
مقدمه :
مواد معدنی به عنوان مواد اولیه صنعتی در نیل به اهداف صنعتی و اقتصادی هر کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است . صنعت منهای مواد اولیه خام قابل تصور نبوده و چنانچه رشد صنعتی مد نظر باشد در ابتدای امر تولید مواد معدنی به عنوان قدم اول یک ضرورت محسوب می شود . خودکفایی صنعت یا به عبارتی استقلال صنعتی در سایه تولید مواد اولیه خام ممکن
می گردد . صنعت وابسته از نظر تکنولوژی و یا مواد اولیه مصرفی صنعتی ضربه پذیر و غیر مطئمن است نگرش با اهمیت کشورهای صنعتی پیشرفته به منابع معدنی و طبیعی هر نقطه از جهان موید نقش تعیین کننده اینگونه مواد در پیشرفت اقتصادی می باشد . صرف هزینه های هنگفت جهت اکتشاف منابع طبیعی و معدنی در هر گوشه از جهان می تواند روشنگر اهمیت مواد مصرفی باشد .
اکتشاف مواد معدنی به دلیل تخصصی بودن این رشته و صرف وقت و هزینه های زیاد نیازمند کارشناسان با تجربه است و چنانچه این مهم مد نظر نباشد علیرغم صرف هزینه های زیاد نتیجه ای حاصل نخواهد شد . وجود مسئولین فنی پیش نویس شده در قانون معادن به عنوان راهنما در بخش اکتشاف و استخراج مواد معدنی تایید بر این ضرورت است و چنانچه به درستی اجرا شود در کاهش زمان و هزینه نقش بسزایی ایفا خواهد نمود . مهمترین وظیفه مسئولین فنی معادن حفظ نگهداری و استفاده صحیح از مواد معدنی است . استفاده غیر علمی از منابع معدنی می تواند به محو آثار معدنی منجر شده و علاوه بر از دست دادن قسمت اعظم مواد معدنی هزینه های اکتشاف صرف شده بی نتیجه می ماند .
با توجه به نکات ذکر شده اینجانب به عنوان دست اندر کار تولید مواد اولیه مدنی بر آن شدم تا پی جوئیهایی را در مناطق مستعد معدنی شمال کاشمر به انجام رسانم از جمله مواد معدنی رویت شده نوعی خاک صنعتی کائولن دار است که استفاده در صنعت آن تا حدی مشخص بوده و نیاز به عملیات اکتشاف جهت تعیین کمیت و کیفیت ماده معدنی دارد . در قدم اول و ثبت محدوده اکتشافی اقدامات اولیه صورت پذیرفت و در ادامه تکمیل پرونده و تهیه گزارش نهایی انجام گردید. گزارش حاضر به عنوان گزارش پایان عملیات اکتشاف مراحل انجام کار و هزینه های متعلقه پیش بینی گردیده است . امید است بتوانم با کمک کارشناسان با تجربه سازمان صنایع و معادن خراسان امر مهم اکتشاف را به پایان رسانده و سهم کوچکی در امر تولید مواد اولیه مصرفی داشته باشیم .

موقعیت جغرافیایی محدوده اکتشافی :
این محدوده در فاصله ۳۷ کیلومتری شمال شهرستان کاشمر قرار گرفته است بدین ترتیب که پس از طی مسافت ۲۸ کیلومتر در جاده آسفالته کاشمر به نیشابور به ریوش رسیده و از آنجا در جاده خاکی مکی پس از طی مسافت ۸ کیلومتر به دو راهی محدوده اکتشافی رسیده و از آنجا تا محل رخنمونهای ماده معدنی حدود یک کیلومتر به طرف جنوب راه است کروکی زیر محل و موقعیت جغرافیایی این مکان را نسبت به شهرستان کاشمر و آبادی های اطراف نشان می دهد .

فهرست
عنوان صفحه
مقدمه ۱
موقعیت جغرافیایی محدوده اکتشاف ۳
موقعیت مورفولوژیکی و آب و هوایی ۴
مختصات محدوده اکتشافی ۵
زمین شناسی محدوده اکتشافی ۵
مختصری راجع به ماده معدنی و استفاده در صنعت ۶
عملیات اکتشافی انجام گرفته در محدوده ۸
تعیین ذخیره معدن ۹
هزینه های عملیات اکتشاف انجام شده ۱۵
توجیهات علمی فنی اقتصادی ۱۶


تعداد صفحات : 18 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود