صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  نقش معلم و دستگاههای مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی

نقش معلم و دستگاههای مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی

دانلود مقاله نقش معلم و دستگاههای مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 30 صفحه
مقاله نقش معلم و دستگاههای مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی کاملترین مقاله در این زمینه است که تمامی قسمت ها و فرمت دقیق مقاله نویسی در آن رعایت گردیده است.بخشی از مقاله نقش معلم و دستگاههای مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی را در زیر با هم مشاهده می نماییم:

چکیده
روحیه و نشاط معلمی مانند دیگر مسائل تحت تاثیر عوامل متعددی است که در صورت تجمیع این عوامل این روحیه و نشاط شکل می گیرد و می تواند موجبات جلوگیری از پیری معلم را فراهم کند. اهمیت نشاط معلم به نقش و تاثیر معلم در تربیت نسل آینده و ضرورت نشاط و شادابی در امر تعلیم و تربیت است. معلم بی نشاط و بی طراوت می تواند نسلی بی نشاط و بی طراوت بوجود آورد و مسئله ای که باید در مرکز توجه و برنامه ریزی آموزش و پرورش قرار گیرد، این است که این دستگاه عظیم باید برای جلوگیری از پیری معلم و حفظ نشاط و شادابی او برنامه جامع، مستمر و متناسب با شرایط مختلف کشور داشته باشد.معلم و دستگاه های مسئول خود بیشترین تاثیر را در ایجاد روحیه و نشاط معلمی دارند و می توانند در ایجاد روحیه و نشاط معلمی در خود و همکاران تاثیرات قابل توجهی داشته باشند.

باید توجه داشته که معلم بی نشاط و بی طراوت می تواند نسلی بی نشاط و بی طراوت بوجود آورد و لذا تفاوت عمده در جدی گرفتن و جدی نگرفتن این مسئله در آموزش و پرورش است و موردی که باید درصدر توجهات قرار گیرد این است که این دستگاه عظیم باید برای جلوگیری از پیری معلم و حفظ نشاط و شادابی او برنامه جامع، مستمر و متناسب با شرایط مختلف کشور داشته باشد. بنا بر این ما در مقاله حاضر تصمیم داریم به نقش معلم و دستگاه های مسئول در ایجاد روحیه و نشاط معلمی بپردازیم.

کلیدواژه :
معلم-دستگاه های مسئول-روحیه-نشاط

مقدمه
شادی در روان­شناسی، در حوزه «انگیزش و هیجان» بررسی، تحلیل و تعریف می‌شود. در تعریف «شادی» از دیدگاه روان‌شناختی باید گفت وقتی انسان به رضایتمندی و کامیابی و ارضای نیازهایش دست می‌یابد، احساس و هیجانی در وی ایجاد می­شود که از آن به خوشحالی، شادی و خرسندی تعبیر و تعریف شده است. چگونگی ظهور آن نیز به عوامل متعددی وابسته است که فرهنگ، تربیت، ملیت، مذهب و عوامل اجتماعی از آن جمله هستند.

………


تعداد صفحات : 30 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود