پاسخ سوالات ویراست دوم کنترل و تنظیم بودجه

دانلود پاسخ سوالات ویراست دوم کنترل و تنظیم بودجه

دانلود پاسخ سوالات ویراست دوم کنترل و تنظیم بودجه

پاسخ سوالات فصول ۱-۲-۴-۵-۷-۱۱ کتاب کنترل و تنظیم بودجه ابراهیمی و فرج وند ویراست دوم
قسمتی از جواب سوالات فصل دوم
۱- عوامل اصلی تشکیل دولتها را بیان کنید؟
با گسترش جوامع و ایجاد قدرتی مافوق قدرت افراد و گروهها، طرحی مبهم از «دولت» شکل گرفت که حمایت افراد جامعه و دفاع از تمامیت ارضی آن را شامل می شد. حقیقت امر این است که هر فرد به تنهایی نمی توانست از عهده برقراری عدالت در جامعه یا دفاع از خویش در مقابل هجوم بیگانگان برآید از این رو جامعه به طور فنی با سپردن این وظایف و خدمات به عهده قدرتی مافوق که امروز به شکل دولت حجل می کند موافقت نموده است- هنگامی که گروهی از افراد شیوه دفاع از خود را در قالب سازمان شکل دادند، دولت پا به عرصه وجود نهاد و روابط افراد را با اشیاء (مانند حق مالکیت) معین کرد و نظم را ایجاد نمود.

۲-وظایف دولت از نظر آدام اسمیت را توضیح دهید؟
۱-حمایت از جان و مال افراد جامعه در مقابل دشمنان احتمالی از طریق ایجاد ارتش ویزوی نظامی
۲-ایجاد نظم و اعمال قانون و پیشگیری از تجاوز افراد به حقوق یکدیگر با برقراری قوانین لازم، ایجاد دادگاهها و تأسیس نیروهای انتظامی داخلی
۳-فراهم نمودن کالاها و خدماتی که فایده و اهمیت قابل ملاحظه ای برای جامعه دارند، اما هزینه آنها از طریق سرمایه گذاری فردی یا گروهی به وسیله بخش خصوصی قابل تأمین نیست.


راهنمای استفاده:
این فایل در قالب word  و در ۱۳ صفحه می باشد  فهرست فصول ویراست دوم کتاب کنترل و تنظیم بودجه به همراه جلد کتاب به صورت عکس موجود می باشد که قابل دانلود می باشد
فهرست فصول ویراست دوم کتاب کنترل و تنظیم بودجه به صورت عکس موجود می باشد که قابل دانلود می باشد


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 13

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط