صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت تاثیر جنگ بر روان انسان ها

پاورپوینت تاثیر جنگ بر روان انسان ها

پاورپوینت تاثیر جنگ بر روان انسان ها
پاورپوینت تاثیر جنگ بر روان انسان ها شامل 40 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
استرس در جنگ پیدایش علائم و نشانه‌های خاصی است که ممکن است پس از ضربه یا ضربه‌های روانی غیر عادی که خارج از ظرفیت انسان است پدید آید و پذیرش آن شرایط جنگ برای انسان سخت می‌باشد که در زمره روانشناسی جنگ مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

اهمیت توجه به مسائل روانی جامعه در حال جنگ به این علت است که بدانیم وجود فرد بیمار روانی به منزله عضوی در یک خانواده موجب اختلال جدی در روابط کل اعضای خانواده می گردد، در نتیجه کل مجموعه خانوادگی را در معرض استرسهای بی‌شماری قرار می‌دهد و اختلال استرس پس از وقوع سانحه در فرد ایجاد می‌شود و در نوع خرمن. بیش از سه ماه طول می‌کشد. از نظر معیار تشخیص ، فرد وقتی با سانحه دلخراشی مواجه می‌شود و بعد از آن صحنه و حادثه را به طرق مختلف دوباره تجربه می‌نماید. این اختلال سبب اختلال در امور اجتماعی و شغلی بیمار می‌گردد.

جنگ یکی از عمده ترین عوامل سلب امنیت، آرامش و آسایش بشر و علت اصلی فروپاشی جوامع و دولت هاست. به این معنا که جنگ درست در مقابل هدف ایجادی دولت ها و جوامع قرار می گیرد و هر آن جه را دولت ها و جوامع می سازند، جنگ ها از میان می برند؛ زیرا جنگ به معنای پیکار و کارزار و ستیزه و خشونت و خون ریزی میان گروه های قومی و ملی است که هدف آن کشتن مخالفان و دشمنان و از میان بردن آن چه سازه ها و یا سلب و غارت محصولات و فرآورده های آنان است. از این رو هم امنیت جانی و هم عرضی و هم مالی گروه ها و ملت ها در خطر قرار نیستی و نابودی قرار می گیرد و هم آسایش و آرامش از جامعه ها رخت بر می بندد.

قرآن به ستیزه و درگیری های خشونت آمیز به دو شکل نگاه می کند؛ یکی درگیری هایی است که از آن به جهاد و جنگ مقدس یاد می شود و هدف آن کسب قدرت و یا غارت اموال و سلب آسایش و دیگر امور دنیوی نیست بلکه هدف از آن رضایت و خشنودی خداوند و رساندن پیام توحید به دیگران و جلوگیری از تجاوز دشمنان ضد مومنان و تبلیغ دین است و دیگری جنگ به مفهوم درگیری هایی که هدف آن جلب منافع دنیوی و یا دفع آسیب هایی است که به حوزه وارد می شود.

و …

فهرست مطالب

مقدمه
تاریخچه عوارض روانی
علل نابهنجاریهای روانی
علل ضایعات روانی دوران جنگ
آثار و پیامدهای زیانبار جنگ از دیدگاه قرآن
پایان


تعداد صفحات : 40 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود