صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » مدیریت  »  پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان

پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان

دانلود پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان

بهداشت و ایمنی کارکنان : کلیات
اهمیت موضوع بهداشت و ایمنی کارکنان
یکی از علت های شناخته شده بالا رفتن آمار حوادث ، ماهیت بسیار نا امن محیط کار است.در آمریکا سالانه ۱۳/۲ میلیون نفر دجار حادثه ( نه منجر به مرگ) می شوند.

خلاصه ای از قانون ایمنی کار
کنگره آمریکا در سال ۱۹۷۰  قانون تامین  بهداشت و ایمنی کار  را به تصویب رسانید تا ” به زنان و مردان مشغول به کار در سراسر کشور اطمینان بدهد که در شرایط کاری ایمن و سالم کار می کنند و منابع ملی را حفظ می نماییم“
کارفرمایان زیر مشمول این قانون نمی شوند:کسانی که خود اشتغالی دارند، مزارعی که در آنها افراد درجه اول خانواده کشاورز مشغول به کار هستند و برخی از کارگاه ها که مورد حمایت سایر قوانین دولت مرکزی آمریکا قرار دارند.

در اجرای این قانون سازمان بهداشت و ایمنی کار در وزارت کار آمریکا به وجود آمد. هدف اصلی سازمان بهداشت و ایمنی شغلی این است که بر اجرای این قانون نظارت کند و برای تامین بهداشت و ایمنی کارکنان معیار هایی را ارائه نماید که تقریبأ برای همه کارکنان در ایالات متحده آمریکا ، کاربرد داشته باشد.این معیار ها بوسیله وزارت کار آمریکا اعمال می شود.
معیارهای سازمان بهداشت و ایمنی کار:بر اساس یک معیار عمومی هر کارفرما“باید برای هر کارگر یا کارمند محل کاری را در نظر بگیرد که عاری از خطرهای شناخته شده باشد .
سازمان بهداشت و ایمنی کار برای انجام دادن این ماموریت باید معیار هایی ارایه کند که از نظر قانونی قابل اعمال باشند. این معیارها در ۵ جلد منتشر می شوند و در بر گیرنده معیار های صنعت ، معیار های ساختمان سازی ، معیار های مربوط به امور دریایی ، سایر مقررات و رویه ها و نیز دستور العمل هایی برای کار در کارگاه های مختلف است.این معیار ها بسیار کامل هستند.


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود