صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  پاورپوینت طرح توجیهی پرورش و نگهداری زنبور عسل

پاورپوینت طرح توجیهی پرورش و نگهداری زنبور عسل

دانلود پاورپوینت طرح توجیهی پرورش و نگهداری زنبور عسل در ۶۳ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

مقدمه
– زنبور عسل یکی ازحشرات مفید برای انسان است که متعلق به رده دوبالان می ‌باشد. زنبور عسل خیلی پیش از انسان در روی زمین بوجود آمده و زندگی می‌کرده است. زنبور عسل حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل وجود داشته و مشغول زاد و ولد بوده است. منتها با این تفاوت که در آن فاقد یک زندگی اجتماعی بوده و مثل خیلی از زنبورهای غیر عسلی امروزی ، زندگی انفرادی داشته و هر زنبور لانه مخصوص بخود را داشته و در آن زندگی می‌کرده است. کندو محلی است که زنبورها در آن تولد یافته ، کار کرده ، خواهران و برادران خود را پرورش داده و مواد غذایی لازمه را در آن انبار و ذخیره می‌کنند. زنبور عسل دارای نژادهای مختلف است و ساختمان بدنی پیچیده‌ای دارند.
– عسل حاوی بیش از هفتاد ماده مفید برای بدن است . اساساًعسل از: گلوگز ،فروکتوز و منوساکارید ها ساخته شده است .همچنین عسل دارای آنزیم های مفید مانند : آمیلاز ها ، سوکراز ، کاتالاز و… بوده و در رده بندی غذاهای سرشار از آنزیمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است . ضمن اینکه مواد معدنی مختلفی مانند: کلسیم ، سدیم،پتاسیم ،منیزیم،آهن وکلر و … نیز در عسل یافت می شود .عسل بعنوان یک ماده کامل غذایی همچنین دارای انواع ویتامین ها (B1،B2،B3،B5،B6،C،E،K) ،اسید های آلی (اسید مالیک ،وینیک ،سیتریک ،لاکتیک و اگزالیک )و پروتیین ها بوده و می تواند ۳۱۵ تا ۳۳۵ کیلو کالری انرژی (به ازای ۱۰۰ گرم )تولید نماید.
– از دیگر سو عسل دارای خواص درمانی ،ضد عفونی کنندگی و حفاظت از مواد آلی در مقابل تجزیه و فساد می باشد.ابن سینا در کتاب قانون،در مورد معجون فلاسفه (تهیه شده با عسل ) می نویسد :«…در هنگام زیاد شدن بلغم ،اندرون را تقویت ،نیرو را زیاد ،اشتها را باز می کند،عسل،خوراکی است که جوانی را جاویدان می سازد،حافظه را نیرو مکی بخشد و گذشته را در خاطره زنده می کند،اندیشه راپاک و زبان را می گشاید.»
– کلیه موارد مطروحه ،اهمیت استفاده از عسل بعنوان یک مواد غذایی قوی و همچین داروی طبیعی را خاطر نشان میسازد.از دیگر سو با عنایت به رشد جمعیت و تنوع محصولات تولیدی و بالا رفتن سطح رقابت در زمینه
– عرضه
– انواع محصولات غذایی ،بهبود مستمر کیفیت محصولات و ایجاد تنوع در عرضه مناسب تر ،از مواردی هستند که بایستی هر چه بیشتر مد نظر قرار گیرد.رعایت این موارد می تواند منجر به دسترسی آسان و ارزان مصرف کننگان به مواد غذایی شود.طی فرایند پرورش و نگهداری زنبور عسل، همچنین اقدام به ازدیاد کندو ها میشود که ایم عمل به منظور ترمیم تلفات و فروش انجام می پذیرد. در مناطق گرمسیری حتی میتوان از هر کندو یک بچه کندو گرفت.
– با اجرای این طرح ، علاوه بر کسب سود مناسب اقتصادی می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر را فراهم آورد .
خلاصه طرح :
موضوع طرح : پرورش و نگهداری زنبورعسل
ظرفیت اسمی تولیدات: ۱۲۵۰ کندو
نوع تولیدات : عسل
تعداد شاغلین : ۹ نفر

مشخصات سرمایه گذاری طرح :
سرمایه گذاری کل طرح : ۸۹۲٫۹۸ میلیون ریال
سرمایه گذاری ثابت : ۸۳۹٫۸۹ میلیون ریال
سرمایه در گردش : ۵۳٫۱۰ میلیون ریال
در آمد سالانه : ۱۰۰۰٫۰۰ میلیون ریال
سود ویژه : ۲۰۹٫۸۳ میلیون ریال
دوره بازگشت سرمایه : ۳٫۸ سال
نرخ بازدهی سرمایه : ۲۶٫۴% درصد

فهرست مطالب
معرفی نامه
خلاصه طرح
مقدمه
ساختار بدن زنبور عسل
ملکه
زنبور کارگر
انواع زنبوران کارگر
آفات وبیماری های زنبور عسل
معرفی زنبور
زنبور داری را از کجا باید شروع کنیم ؟
انتخاب محل زنبورستان
سرمایه گذاری ثابت
هزینه های جاری طرح
محاسبه سود و نقطه سر به سر
دوره بازگشت سرمایه
هشدار
بهترین زمان خرید جمعیت در ایران
رفتار با زنبور عسل


تعداد صفحات : 66 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود