صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت عوارض دخانیات (سیگار)

پاورپوینت عوارض دخانیات (سیگار)

پاورپوینت عوارض دخانیات (سیگار)
مقدمه:
مدارک و شواهد علمی نشان داده است که استعمال دخانیات عمده ترین مشکل قابل پیشگیری بیماریها در جهان است که تاثیر مخربی بر سلامت افراد و بهداشت عمومی دارد.
اعتیاد به سیگار شایعترین، سخت ترین و بدترین نوع اعتیاد است که بسیاری از بیماریها را به همراه خود دارد و ترک آن باعث بازگشت سلامتی فرد خواهد شد. استعمال دخانیات مهمترین عامل مرگهای قابل پیشگیری است.

اثرات زیست محیطی سیگار
1- اغلب فیلترهای سیگار زیست فروپاش (تجزیه پذیر در طبیعت) نبوده و درواقع 95 درصد آنها از جنس پلاستیک سلولزاستات می باشند، که سالها طول میکشد تا در طبیعت تجزیه و به چرخه محیط زیست بازگردند.
2- در ته سیگارها بیش از 165 ماده شیمیایی وجود دارد که حیوانات کوچک و پرندگان ممکن است آنها را با غذا اشتباه گرفته و ببلعند.بلعیدن ته سیگار منجر به سوء تغذیه، بی اشتهایی و یا مصرف نکردن غذا در حیوان و یا پرنده می شود. چراکه ته سیگار میتواند مجاری گوارشی را مسدود و از هضم غذا جلوگیری کند. و یا با گیر کردن و انباشته شدن در مجاری گوارشی حیوان احساس سیری و پری کاذب کرده و از غذا دست بکشد.
3 – ته سیگارها برای تجزیه شدن در طبیعت حداقل به 5 سال زمان نیازدارند.
4 – فرآیند خشک کردن برگهای تنباکو و یا تهیه کاغذ برای کاغذ سیگار یکی از عوامل جنگل زدایی به ویژه در جوامع توسعه نیافته میباشد.

سیگاریهای ایرانی
طبق آمارهای وزارت بهداشت، در سال 78 در حدود 11.7 درصد از جمعیت 15 تا 69 ساله کشور سیگاری بودند. دو سوم این جمعیت اولین سیگار خود را در 13 سالگی کشیده اند. به گغته دکتر علویان معاون سلامت وزارت بهداشت، در هر 2.5 دقیقه یک نفر بر اثر مصرف سیگار و عوارض آن در ایران فوت می کنند.
در حال حاضر در کشور ما 14.6درصد کل جمعیت کشور سیگاری هستند، این رقم در مردان 27.2درصد و در زنان 3.4در صد است.
حدود55درصدسیگاریها بین 25-40 سال،15درصد کمتر از 25 سال و حدود30 درصد بیشتر از 40 سال دارند. این آمارها نشان می دهد که 82 درصد از سیگاریها در سنین زیر 15 سال شروع به سیگار کشیدن کرده اند.
با احتساب حدود 10 میلیون نفر سیگاری در کشور و مصرف روزانه یک پاکت سیگار به قیمت 200 تومان روزانه 2 میلیارد توامن هدر می رود.
میزان مرگ و میر ناشی از سیگار در ایران حدود50000 نفر در سال است که طی 20 سال آینده به 200000 نفر خواهد رسید.


تعداد صفحات : 45 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود