صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  پاورپوینت معرفی روستای کندوان

پاورپوینت معرفی روستای کندوان

دانلود پاورپوینت معرفی روستای کندوان ۴۳ اسلاید ppt
بخشی از متن
کندوان جزو سه روستای شگفت انگیز دنیاست که توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است، به طوری که سالانه ٣٠٠ هزار گردشگر از این روستای تاریخی بازدید می کنند.
آثار معماری صخره ای در اغلب نقاط جهان به چشم می خورد که در اکثر آنها اکنون دیگر سکنه ای زندگی نمی کند. ولی معماری صخره ای از نوع کندوان فقط در یک منطقه دیگر در روی زمین ایجاد شده و آن در دره زیبای گورمه ترکیه است. البته وسعت منطقه معماری صخره ای در دره گورمه در حدود ۱۵ الی ۲۰ برابر کندوان آذربایجان شرقی است.
گرچه به مانند روستای کندوان دو روستای صخره‌ای نیز در داکوتای امریکا و کاپادو ترکیه وجود دارد اما کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که از شش هزار سال قبل تاکنون زندگی در آن جریان داشته و متروکه نشده است. بدین ترتیب معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید.

روستایی هفتصد ساله همانند کندوی عسل
کندوان در ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز و در ۲۲ کیلومتری جنوب اسکو در یک ناحیه ای با آب و هوای معتدل واقع شده است، دارای جاذبه‌های گردشگری به دلیل شکل خانه‌های آن که به مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده اند ، می باشد .
کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سهند، بخش مرکزی، شهرستان اسکو واقع شده‌است. وقتی از سمت غرب تبریز به طرف شهرستان اسکو حرکت می کنی، پس از عبور از دره ای سر سبز با رودخانه ای که البته امسال نشانه های کم آبی در آن هویداست به منطقه کوهستانی سهند می رسی که روستای تاریخی کندوان در آن واقع است.

بنای خانه های این روستا از نوع معماری صخره ای است و به قرن هفتم هجری و یا حتی قبل از اسلام مربوط است، بلندی این تپه های مخروطی و هرمی شکل بیش از ۶۰ متر است و همانند کندوهای عسل در دل کوه کنده شده‌اند


تعداد صفحات : 43 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود