صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  پاورپوینت نظریه میان فردی هری استک سالیوان

پاورپوینت نظریه میان فردی هری استک سالیوان

پاورپوینت نظریه میان فردی هری استک سالیوان
پاورپوینت نظریه میان فردی هری استک سالیوان شامل 75 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

پاورپوینت نظریه میان فردی هری استک سالیوان شامل 75 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده است وقابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

شرح حال:
هری استک سالیوان در 1892 میلادی در شهر نیویورک چشم به جهان گشود و در سن پنجاه و هفت سالگی ( 1949 ) در پاریس چشم از جهان فروبست. او پس از به پایان رسانیدن تحصیلات عالی و نیل به درجه ی دکتری در پزشکی و جراحی ( 1917 ) در مؤسسات بهداشتی ایالات متحده ی آمریکا به کار مشغول شد و از سال 1924 تا سال 1930 در دانشگاه مری لاند درباره ی ناراحتی های روانی، به خصوص روان پزشکی اسکیزوفرنیا ( شیزوفرنی ) به تحقیق پرداخت. پس از آن در تأسیس دانشکده ی روان پزشکی شهر واشینگتن شرکت نمود و تا پایان زندگی از مدیران آن مؤسسه بود.
سالیوان درباره ی تنیدگی ها و بیماری های روانی تحقیقات فراوان به عمل آورده و نتیجه ی این تحقیقات را در سخنرانی ها و هنگام شرکت در مجامع علمی عرضه کرده است. سالی ون گذشته از تأثیر به سزائی که در روان شناسی و روان پزشکی داشته است نسبت به همنوع خود بسیار علاقه مند بوده و از ناراحتی و دردمندی بیماران خود رنج می برده است، و این کیفیت در روش مخصوص روان درمانی او به خوبی منعکس است. نوشته های او برخلاف آثار قلمی فرویدو یونگ و کاتل … بسیار محدود هستند، ولی نظریه اش در آنها به صراحت و روشنی بیان گردیده و به آسانی قابل فهم و هضم است. نظریه ی سالیوان به نامی معروف است که می توان از آن در فارسی به « نظریه ی روان پزشکی تأثیر متقابل اشخاص » تعبیر نمود. در این نظریه او در ضمن بیان معنی شخصیت و مراحل مختلف آن، درباره ی مفاهیمی چون تنیدگی، دلواپسی، خود، و خویشتن و واحدهای پویا … به تأکید فراوان سخن می گوید.
هاری استک سالیوان، معتقد بود افراد شخصیت خود را در بستر اجتماعی پرورش می دهند. او باور داشت که انسان ها بدون افراد دیگر هیچ شخصیتی نخواهند داشت.
نظریه میان فردی سالیوان بر اهمیت مراحل مختلف رشد، یعنی نوباوگی، کودکی، بچگی، پیش نوجوانی، اوایل نوجوانی، اواخر نوجوانی و بزرگسالی تاکید دارد. رشد سالم انسان به توانایی فرد در برقراری رابطه صمیمانه با فردی دیگر وابسته است، اما متاسفانه اضطراب می تواند در هر سنی در روابط میان فردی رضایت بخش اختلال ایجاد کند.
شاید مهمترین مرحله رشد، پیش نوجوانی باشد، دوره ای که کودکان هنوز به سنی نرسیده اند که روابط صمیمانه آنها با تمایلات شهوانی پیچیده شود. سالیوان معتقد بود افراد زمانی به رشد سالم می رسند که بتوانند هم صمیمیت و هم شهوت را نسبت به طرف مقابل خود احساس کنند.
و …

فهرست مطالب
شرح حال
تنش ها
نیازها
اضطراب
پویش ها
خودخواهی
صمیمیت
شهوت
سیستم خود
شخصیت بخشی ها
مادر بد، مادر خوب
شخصیت بخشی های من
شخصیت بخشی های خیالی
سطوح شناخت
سطح ابتدایی اندیشی
سطح علت و معلول اندیشی صوری
سطح منطقی اندیشی
مراحل رشد
نوباوگی
کودکی
دوران بچگی
پیش نوجوانی
اوایل نوجوانی
اواخر نوجوانی
بزرگ سالی
اختلالات روانی
روان درمانی
انتقاد از نظریه سالیوان
برداشت از انسان
پایان


تعداد صفحات : 75 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود