صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  پاکسازی و سلامت روده با مواد غذایی مناسب

پاکسازی و سلامت روده با مواد غذایی مناسب


پاکسازی و سلامت روده با مواد غذایی مناسب

روده یکی از مهم ترین اعضای بدن است که باید برای پاکسازی و حفظ سلامت روده ها تغذیه و رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشیم و از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری کنیم.

چگونه روده سالم داشته باشیم و سلامت روده ها را حفظ کنیم؟
تغذیه سالم و دارای منابع مورد نیاز بدن تاثیر بسیاری در سلامت تنای اعضای بدن همچون قلب و مغز و استخوانها دارد. سلامت روده ها نیز به عنوان بخش مهمی از اعضای بدن تحت تاثیر خوراکی هایی است که می خوریم. در این بخش از نمناک راهکاری برای پاکسازی و سلامت روده انسان آورده ایم.

برای سلامت روده چه باید کرد؟
تمیز نگه داشتن روده باعث ایجاد تعدادی از مزایای سلامتی می شود:
خطر کاهش سرطان روده بزرگ، دومین یا سومین نوع سرطان در اغلب کشورهای صنعتی
کاهش خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست مزمن و اسهال مزمن
پایین آوردن خطر بواسیر در حال توسعه
تولید گاز نامناسب کم تر
جذب کارآمد آب و مواد معدنی
احساس سبکی و راحتی در منطقه شکم
بعد از اینکه غذا از معده و روده کوچک عبور می کند، مواد باقیمانده، عمدتاً محصولات زائد را به شکل مایع از بین می برند، به قسمت اول روده بزرگ خود حرکت می کنند –
روده بزرگ تقریباً 6 فوت طول دارد و در درجه اول مواد زائد مایع را بی آب می کند. به منظور درک این که چطور ناحیه روده بزرگ خود را تمیز و سالم نگه دارید، می توانید از جزئیات کلیدی در مورد نحوه کار روده بزرگ خود استفاده کنید.

مزایای پاکسازی و سلامت روده چیست؟
مراحل کار و عملکرد روده ها و حرکت مواد زائد:
بعد از خوردن یک وعده غذایی اساسی، معده شما به اندازه کافی منبسط می شود تا یک واکنش انقباضی ایجاد کند و از روده کوچک شما عبور کند و هر گونه مواد زائد مایع را که در قسمت آخر روده کوچک خود به درون روده بزرگ شما مانده را خارج کند.
روده بزرگ در امتداد طول خود به کیسه های کوچکی به نام هادرا تقسیم می شود. هنگامی که روده پر از مواد زائد اساسی است، دیواره عضلانی منقبض می شوند و مواد زائد را به بخش بعدی وارد می کنند. واکنش انقباضات اجازه می دهد با تقسیم سیستم عصبی خود مختار کنترل شود.
به طور متوسط، روده بزرگ هر دقیقه در هر جایی از حدود 3 تا 12 موج ملایم انقباضات را تجربه می کنند.بعد از هر وعده غذایی قابل توجه، کولون یک موج انقباضی بسیار بزرگ را تجربه می کند.حرکت حلقوی جمعی برای دفع مواد زائد از روده کوچک خود به راست روده می روند. در بیشتر مردم، حرکات حلقوی جمعی را در حدود سه بار در روز دارند.
زمانی که کیسه مقعد به اندازه کافی پر از مدفوع می شود تا این واکنش انقباضی را تحریک کند، مدفوع شما از مقعد به بیرون هل داده می شود. زمانی که به طور آگاهانه دیوار شکمتان را منقبض می کنید، دیافراگم به سمت پایین حرکت می کند و به باز کردن ماهیچه ها کمک می کند که اسفنکتر را ایجاد کنند.
اگر نمی خواهید مدفوع کنید، انقباضات غیر ارادی ممکن است متوقف شود، که در این حالت ممکن است حرکت حاد روده تا زمانی که جرم بعدی رخ می دهد، داشته باشید.

کار روده بزرگ در بدن چیست؟
روش های طبیعی برای تمیز و سالم نگه داشتن منطقه کولونکتال و حفظ سلامت روده ها:
یبوست مزمن بزرگ ترین عامل داشتن یک ناحیه روده بزرگ و ناسالم است زیرا در طول زمان یبوست باعث ایجاد فشار اضافی می شود – فشاری که توسط شما برای رفتن و ایجاد انقباضات قوی تر ایجاد می شود تا به از بین بردن مدفوع سخت کمک کند.
فشار بیش از حد بر روی دیواره ای کولون می تواند باعث ایجاد کیسه های کوچکی به نام دیورتیکولی شود.با نکات تغذیه ای که در ادامه بخش سلامت نمناک خواهیم گفت می تواند با مصرف مواد غذایی سلامت و پاکسازی روده ها را انجام دهید.
غذاهای مقوی بخورید؛ به مقدار کم در طول روز غذا نخورید:

هر بار که یک وعده غذایی اساسی می خورید، گیرنده های کششی را در معده خود تحریک می کنید، که مسئول راه اندازی امواج حرکات بزرگ طبیعی در طول روده کوچک و بزرگ شما هستند و باعث ایجاد حرکت منظم مواد زائد از طریق کولون و راست روده می شوند.

مواد غذایی برای سلامت روده ها
راه هایی برای پاکسازی و حفظ سلامت روده
نیاز به دستشویی رفتنتان را سرکوب نکنید:

اگر به طور منظم نیاز به مدفوع کردنتان را سرکوب کنید، مواد زائد زمان بیشتری می مانند و باعث کمبود شدید آب و تشکیل مدفوع سخت می شوند.
اطمینان حاصل کنید که آب و یا غذای غنی از آب می خورید:

آب، به انتقال مواد زائد کمک می کند. دریافت ناکافی آب می تواند باعث ایجاد مدفوعی سفت شود که می تواند باعث یبوست شود. ضرورتاً به این معنی است که شما باید روزانه چند لیوان آب بنوشید.غذاهای غنی از فیبر را به طور مرتب بخورید. فیبر بخش عمده ای از مواد زائد را در طول روده بزرگ شما حرکت می دهد و این بخش برای توانایی کولون برای تبدیل مواد زائد به مدفوع ضروری است.

حفظ سلامت روده با نوشیدن آب
حفظ سلامت روده و تمیز نگه داشتن روده ها با روش های طبیعی
اطمینان حاصل کنید که میزان ویتامین D شما کافی است:

ویتامین D به طور قابل توجهی ریسک رشد انواع سرطان ها از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.زمانی که نمی توانید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، به دنبال تضمین وضعیت ویتامین D مناسب با خوردن غذاهای سالم که شامل ویتامین D، مانند سالمون های وحشی و روغن ماهی قزل آلا با کیفیت بالا هستند، باشید.
اطمینان حاصل کنید که ویتامین A کافی دریافت می کنید. غدد که در صف مخاطی پوششی کولون قرار دارند، مسئول انتشار مخاط هستند که برای روانکاری مدفوع مورد نیاز است؛ ویتامین A برای حفظ سلامت این سلول های تخصصی که مخاط را آزاد می کنند، نیاز است.
از مصرف کافی چربی های سالم مطمئن شوید:

همه سلول های شما، از جمله روده بزرگ و سیستم عصبی، نیاز به اسیدهای چرب و کلسترول سالم دارند. اگر نباشند، حرکت در طول روده دچار استهلاک می شود.هم چنین جذب چربی های سالم برای جذب بهینه ویتامین A ضروری است، همان طور که در بالا ذکر شد برای ساختن و حفظ پوشش مخاطی کولون ضروری است.غذاهای سالم که غنی از چربی های سالم هستند، عبارتند از:
آووکادو، تخم مرغ، زیتون، روغن زیتون، روغن نارگیل، نارگیل، آجیل، دانه خام، و ماهی آب سرد.

پاکسازی روده ها با زیتون و روغن آن
در کلون خود باکتری های مفید داشته باشید:

تعداد زیادی از باکتری های خوب می توانند با ترویج هضم بهینه، دستگاه گوارش شما را تمیز و سالم نگه دارند، در نتیجه از ایجاد مواد زاید سمی جلوگیری می کنند. باکتری ها همچنین فضا و منابع را بالا می برند در نتیجه به جلوگیری از عفونت باکتری مضر، قارچ ها و انگل های مضر کمک می کنند.
استرس می تواند با توانایی شما برای تمیز کردن روده بزرگتان از طریق تاثیر آن بر سیستم روده ای تداخل پیدا کند. اگر یک مشکل در مورد سلامتی روده و مقعد خود دارید، شما را تشویق می کنم که نگاهی دقیق به راه هایی داشته باشید که بتوانید به طور موثر استرس عاطفی را در زندگی خود مدیریت کنید.
بایدها و نبایدهای پیش گیری از سرطان روده بزرگ:

سرطان روده بزرگ و مقعد، سومین سرطان شایع در جهان است که 10 درصد از کل سرطان را تشکیل می دهد.
سرطان کولونکتال با صنعتی شدن زندگی ها ارتباط دارد و در کشورهای توسعه یافته رایج تر است.
به نظر می رسد که تغذیه و سبک زندگی همواره نقش مهمی در افزایش خطر ابتلا به این بیماری مرگبار داشته است.

سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در جهان
کاهش خطر، افزایش محافظت

دانشمندان نشان دادند که شواهد قانع کننده ای چند عامل قابل اصلاح را نشان دادند:
پیشگیری و حفاظت بدن از سرطان روده:

فعالیت فیزیکی
مصرف غذاهای حاوی فیبر رژیمی – داده ها در مورد فیبر موجود در مواد غذایی است، نه فیبر موجود در مکمل های غذایی.
سیر، شیر، و کلسیم – به اندازه عوامل ذکر شده قوی نیستند، اما هنوز کاملاً قانع کننده هستند.
افزایش خطر ابتلا به سرطان روده:

مصرف گوشت قرمز و گوشت فراوری شده
نوشیدنی های الکلی
چاقی بدن و به خصوص چاقی شکم – به وفور شواهدی از چاقی، و به ویژه افزایش چربی شکم، یک فاکتور ریسک جدی هستند.
عوامل دیگر برای محدود کردن کاهش ابتلا به سرطان:
غذاهای محافظ:

سبزیجات غیر نشاسته ای
میوه ها
غذاهای حاوی ویتامین D

خوردن میوه برای کاهش ابتلا به سرطان روده
غذاهای پر خطر که برای حفظ سلامت روده ها باید نخورید:

غذاهایی که حاوی آهن هستند
پنیر
غذاهایی که حاوی چربی های حیوانی هستند
غذاهای حاوی قند اضافه شده
مصرف گوشت قرمز را محدود کنید
مطالعات متعددی با جذب بالایی از گوشت قرمز به سرطان روده بزرگ مرتبط هستند.
در حقیقت، توصیه می شود که مردم مصرف گوشت قرمز خود را فقط بیش از یک پوند در هفته کاهش دهند، تا بتوانند سرطان روده بزرگ را کاهش دهند.در این مطالعه جدید، محققان اطلاعات را در بین بیش از 32.000 زن در انگلیس ، به مدت متوسط 17 سال پیگیری کردند.در این زمان، 335 مورد سرطان کولون، شامل 119 مورد سرطان کولون دیستال، تشخیص داده شد، که در بخش پایینی کولون، جایی که مدفوع در آن ذخیره می شود، رخ می دهد.

برای حفظ سلامت روده گوشت قرمز نخورید
حرف آخر برای پاکسازی و حفظ سلامت روده ها

مصرف قند را محدود کنید
مصرف فیبر را افزایش دهید
شیر بنوشید
غلات و حبوبات را با دقت بیشتری انتخاب کنید
آزمایشات منظم مربوط به روده را فراموش نکنید
از گوشت های فراوری شده نیز به هیچ عنوان استفاده نکنید