صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پرسشنامه  »  پرسشنامه استاندارد راهبردهای حل مساله

پرسشنامه استاندارد راهبردهای حل مساله

پرسشنامه استاندارد راهبردهای حل مساله
پرسشنامه راهبردهای حل مساله توسط کسیدی و لانگ ساخته شده است. این مقیاس دارای ۲۴ گویه است که ۶ عامل(درماندگی ، شیوه کنترل ، شیوه خلاقیت، شیوه اعتماد ، شیوه اجتناب و شیوه گرایش، که شیوه خلاقیت، اعتماد و گرایش را شیوه های سازنده و درماندگی، شیوه کنترل و اجتناب را شیوه های غیر سازنده می نامند) را  می سنجد و آزمودنی به هر کدام از این گویه ها پاسخ بلی با خیر می دهد. به پاسخ بلی نمره ۱ و به پاسخ خیر نمره صفر تعلق می گیرد. هر یک از این دو شیوه شامل ۱۲ گویه است که کمترین و بیشترین نمره در دو شیوه سازنده و غیر سازنده حل مساله بین صفر تا ۱۲ است.

حل مساله:
حل مساله به فرایندی اطلاق می شود که رفع موانع و دستیابی افراد به خواسته هایشان را تسهیل می نماید.

روایی و پایایی پرسشنامه راهبردهای حل مساله
روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی  پرسشنامه راهبردهای حل مساله   توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی ابزار جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  پایایی پرسشنامه راهبردهای حل مساله   از روش آلفای کرونباخ بالای۷۰ صدم  به دست آمده است.(توضیحات کامل در داخل فایل).

 

پایایی و روایی: دارد
نوع فایل: زیپ
مولفه: دارد
مقاله بیس: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است


تعداد صفحات : 4 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود