صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پرسشنامه  »  پرسشنامه استاندارد چند عاملی رهبری بس و آولیو (MLQ) نسخه رهبران یا مدیران ۳۶ سوالی

پرسشنامه استاندارد چند عاملی رهبری بس و آولیو (MLQ) نسخه رهبران یا مدیران ۳۶ سوالی

پرسشنامه استاندارد چند عاملی رهبری  بس و آولیو (MLQ) نسخه رهبران یا مدیران ۳۶ سوالی
پرسشنامه سبک های رهبری توسط بس و آولیو در سال (۱۹۸۵) طراحی شده است. این پرسشنامه در نسخه اولیه دارای ۴۵ سوال بود که در جدیدترین ویرایش باس وآولیو، سوالات آن را به  ۳۶ پرسش تقلیل دادند. این پرسشنامه به ارزیابی عوامل و شاخص‌های رهبری تحول‌آفرین، تبادلی و عدم مداخله می‌پردازد. رهبری تحول آفرین دارای ۲۰ سؤال و ۵ مولفه، رهبری تعامل‌گرا یا تبادلی دارای ۱۲ سؤال و ۳ مولفه، و رهبری عدم مداخله دارای ۴ سؤال است.  و بر اساس طیف پنح گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (به دلیل ارتباط با او احساس غرور و افتخار می کنم) به سنجش سبک های رهبری می پردازد. در اجرای این پرسشنامه دو فرم وجود دارد که می‌توان یک فرم مخصوص پیروان یا کارکنان که در باره رهبر یا مدیر نظر خود را اعلام می کنند و یک فرم نیز مخصوص رهبران یا مدیران است که خود آن‌ها درباره خود اظهار نظر می‌کنند.

روایی و پایایی پرسشنامه چند عاملی رهبری
روایی ابزار جمع آوری داده
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی پرسشنامه  چند عاملی رهبری توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی ابزار جمع آوری داده
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد، یعنی  اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  پایایی پرسشنامه چند عاملی رهبریاز روش آلفای کرونباخ بالای ۷۰ صدم  به دست آمده است.

پایایی و روایی: دارد
نوع فایل: ورد (Word)
مولفه: دارد
مقاله بیس: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد
قیمت: فقط ۲۹۰۰ تومان
گارانتی: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است


تعداد صفحات : | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود