صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم پرخاشگری دانش آموزان را در زنگ تفریح بهبود بخشم

اقدام پژوهی چگونه توانستم پرخاشگری دانش آموزان را در زنگ تفریح بهبود بخشم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم پرخاشگری دانش آموزان را در زنگ تفریح بهبود بخشم

چکیده
می توان گفت که زندگی اجتماعی برای انسان راحت و آن چنان است که از طریق آن می تواند به راحتی نیازهای خود را تامین نماید و از زندگی خود نیز لذت ببرد اما همین زندگی اجتماعی انسان گاهی اوقات برای انسان مشکلاتی را پیش می آورد که گاه عامل آن خود انسان بوده یا بعضی اوقات هم نوعان او مقصر هستند.
اگر قرار است زندگی کردن را در مدرسه یاد بدهیم ، می توانیم همه ی زندگی را در مدرسه شبیه سازی کنیم . خلق هر نوع شبیه سازی در زندگی مدرسه ای ، همان زنگی واقعی است. زندگی کردن در مدرسه خود زندگی است. عین زندگی است. وقتی به بچه ها یاد می دهیم چه رفتارهای دلپسندی با یکدیگر داشته باشند ، به آن ها یاد داده ایم که زندگی کردن چقدر شیرین است.

مقدمه
زنگ تفریح ، جزیی از زندگی و برنامه ی روزمره ی هر مدرسه ، و براساس نظر اکثر دانش آموزان ، بهترین زمان مدرسه است. در این فرصت کوتاه و پرهیجان ، دانش آموزان از محیط جدی و خشک کلاس با سر و صدای فراوان ، داخل حیاط می شوند . برخی با توپ بازی ، کشتی ، دویدن یا انجام فعالیت های پرهیجان دیگر ، انرژی های جسمانی خود را تخلیه می کنند . برخی دیگر دست در دست هم یا در کنار هم راه می روند تا داستان های تمام نشدنی خود را برای یک دیگر نقل کنند. بعضی نظاره گر خاموش بازی های سایرین هستند و گروهی دیگر خشم و عقده های درونی خود را با درگیری جسمانی یا خشونت کلامی بر سر همسالان یا دانش آموزان ضعیف تر خالی می کنند. زنگ تفریح ، هم فرصتی برای استراحت و رفع خستگی کودکان و نوجوانان است و هم مهم ترین وسیله ی اجتماعی شدن آنان به شمار می رود و تجربیاتی کع دانش آموزان در زنگ تفریح بدست می آورند ، می تواند در تگرش آنان نسبت به خود ، مدرسه و تحصیل اثر بگذارد . در کشور ما ، مدیر مدرسه ، نقش چندانی در مدیریت زنگ تفریح بر عهده ندارد. در عوض نقش ناظم یا معاون مدرسه در این زمینه کاملا برجسته است. بعضی از ناظم ها گاه خط کش یا وسیله ی تهدید کننده ی دیگری نیز برای ترساندن و احیانا تنبیه متخلفین به همراه دارند و در حالی که میان دانش آموزان پرسه می زنند مترصدند تا دانش آموزان پرخاشگر ، بی انضباط و متخلف را به سزای اعمال خود برسانند. آنان عقیده دارند با این که بسیاری از دانش آموزان رفتار معقولی در داخل کلاس از خود نشان می دهند ، اما در حیاط مدرسه ، بی انضباط ، خشن و غیر قابل کمترل هستند. با توجه به آن چه که گفته شد و از آن جایی که در مدرسه به کار جمعی و فعالیت گروهی تاکید زیادی می شود و کار جمعی و گروهی تاثیر فراوانی در رشد بهتر دانش آموزان دارد لذا اینجانب به همراه همکارانم وظیفه به بررسی این موضوع که( چگونه توانستم پرخاشگری دانش اموزان را در زنگ تفریح بهبود بخشم) امیدواریم که این موضوع و اقدام در جهت ارتقای آن بتواند راهگشای همکاران محترم باشد .

فهرست
چکیده ۱
مقدمه ۲
بیان مسئله ۳
شواهد۱ ۴
گرداوری اطلاعات ۷
انتخاب راه حل ۱۱
اعتباربخشی راه حل ۱۲
اجرای راه حل ها ۱۳
شواهد۲ ۱۶
نتیجه گیری ۱۷
پیشنهادات ۱۷
منابع ۱۸


تعداد صفحات : 19 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود