صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  کارهایی که باعث دلسردی همسرتان می شود

کارهایی که باعث دلسردی همسرتان می شود


گاهی در زندگی مشترک زوجین دچار دلسردی از یکدیگر می شوند که باید با شناخت عوامل دلسردکننده همسر خود در رابطه از بروز این مشکل جلوگیری کنند.

با این کار ها باعث دلسردی همسرتان از زندگی می شوید

برای ایجاد یک رابطه موثر، باید عواملی را که رابطه ما را به سوی دلسردی سوق می دهند، بشناسیم زیرا دلسرد کردن همسر، در واقع تلاش برای خاموش کردن آتش یک زندگی صمیمی است. در این بخش از سایت بانک مقالات فارسی شما را با چند عامل که سبب دلسردی همسر می شود ، آشنا می کنیم.

دلسردی همسر

چه چیزی در زندگی موجب دلسردی همسر می شود؟

عوامل دلسرد کننده در زندگی مشترک و عاملان دلسردی همسرتان از شما

ترساندن

همسرانی که از زوج خود انتظار دارند بر اساس ملاک های کمالگرایانه آن ها رفتار کنند ، باعث احساس ترس و ایجاد دلسردی در همسرشان می شوند.

حل نکردن اختلافات در زمان مناسب

در همه زندگی کاهی اختلافاتی بروز پیدا می کند و زن و شوهر در حین بگو مگو حرف هایی به یکدیگر می زنند را که نباید، بگویند. برخی از زوج ها درباره کدورت هایشان با هم صحبت نمی کنند و آنها را از بین نمی برند و همیشه این کدورت ها به صورت گره های کوچک در زندگی باقی می مانند که در آینده به گره کور تبدیل می شوند . این کدورت ها سبب می شوند تا زوجین هرگاه به زندگی مشترک شان فکر می کنند، یاد ناملایمات و خاطرات تلخ شان بیافتند و از زندگی دلسرد شوند.

اختلاف در زندگی مشترک

دلسردی همسر به دلیل اختلافات حل نشده

علت دلسردی همسرتان در زندگی را بدانید

تصدیق نکردن پیشرفت

تصدیق نکردن پیشرفت های همسرتان سبب دلسرد شدن او از شما می شود. هنگامی که پیشرفت های همسرتان را تصدیق می کنید موجب تشویق آن ها برای تغییر می شود.

حساسیت بیش از حد

هنگامی که همسری احساس برتری از دیگران را دارد بیش از حد به همسر خود حساس می شود . هنگامی که شوهر یا زن درباره یک دوست و یا لباس قشنگ حرف می زند، طرف مقابل این صحبت ها را کنایه از نواقص خود می داند و نسبت به آنها واکنش نشان می دهد. با این نوع رفتارها سبب دلسردی طرف مقابلتان می شود، زیرا منظور او را بد تعبیر کرده اید و در مقابل ابراز عقیده یا احساسات او ایستاده اید.

دلسردی در رابطه

دلایل دلسردی همسر در زندگی مشترک

عوامل ایجاد دلسردی در همسران چیست؟

سلطه پذیری

در برخی از اوقات این احساس را داریم که اگر کارها را خودمان انجام دهیم ، کارها بهتر پیش می روند به همین علت نظر و پیشرفت همسرمان را نمی بینیم . این احساس سبب می شود به صورت زیرکانه و ضمنی همسرمان را تحت سلطه قرار دهیم.

عدم رضایت از رابطه زناشویی

اگر زن و مرد نتوانند نیازهای جنسی یکدیگر را برطرف کنند به دنبال برطرف کردن این نیازها به بیرون از خانه کشیده می شوند و این رفتار به مرور زمان سبب سرد شدن او نسبت به همسرش می شود چون نیازش را هر چند اندک در جای دیگر برطرف نموده است . با دیدن سردی از طرف مقابل ، همسر او نیز فاصله می گیرد و رابطه ها کمرنگ می شوند .

سردی در روابط زناشویی

دلسردی همسر در رابطه زناشویی

گفتگو و صحبت نکردن با یکدیگر

در ابتدای شروع زندگی مشترک ، هیچ گاه از حرف زدن با یکدیگر و بحث کردن راجع به بسیاری چیزها خسته نمی شدید اما به تدریج گفت و گو میان شما کم می شود تا جایی که دیگر نمی توانیدو یا نمی خواهید با هم حرف بزنید و این آغاز یک زندگی دلسرد کننده است.