صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی تاثیر آزمایش بر روند یادگیری

گزارش تخصصی تاثیر آزمایش بر روند یادگیری

دانلود گزارش تخصصی تاثیر آزمایش بر روند یادگیری

دانلود گزارش تخصصی تاثیر آزمایش بر روند یادگیری
چکیده:
هر چند در انجام آزمایش و آموزش اثر بخش علوم تجربی در مدارس،مشکلات و موانع متعددی وجود دارند؛اما باید توجه کرد که در چند دهه اخیر،هیچیک از موضوع های درسی در سطح جهان،به اندازه علوم تجربی دچار تغییر و تحول نشده است.گر چه محتوای درس علوم تجربی،خود به خود به دلیل پیشرفت فزاینده ی علم و دانش بشری روز به روز جدیدتر می شود.ولی این تغییر تنها از جنبه محتوای آموزشی علوم را در بر نمی گیرد.این نکته مورد قبول است که دانش آموزان در آینده در شرایط متفاوت باش رایط کنونی زندگی خواهند کرد.و با مسائل کاملاً جدیدی رو به رو خواهند شد.بسیاری از مسائلی که در آینده با آنها مواجه خواهند شد.هم اکنون یا اصلاً وجود ندارند و یا آن قدر به نظر ما مهم نمی آیند که قابل طرح در برنامه درسی باشند
بنابراین تغییر رویکردهای آموزشی،نوآوری در روشهای تدرسی و ارائه ی محتوا با روش های اثر بخش،از حیاتی ترین برنامه های توسعه و پیشرفت علوم تجربی در هر جامعه ای محسوب می شود .

مقدمه:
خلاقیت و نوآوری محرک اصلی توسعه برای هر جامعه است. خلاقیت و نوآوری نقطه عطف اختراعات، اکتشافات و نمودی ارزشمند از تفکر و ذهن خلاق بشر می‌باشد. آزمایشگاه مدارس به عنوان واحد عملیاتی نظام آموزشی، با پرورش تفکر خلاق، تربیت افرادی کاوشگر، آفریننده، نوآور و مولد، نقش مهمی در شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دارد. آزمایشگاه مدرسه، با اعضای علمی مجرب، متعهد و تجهیزات مناسب، بهترین محیط برای پرورش خلاقیت شاگردان است. در چنین مکانی قدرت اندیشه و مهارت ذهنی بچه‌ها تقویت می‌شود و می‌توانند برای دست یافتن به راه حل‌های مناسب و واقع بینانه به خلق ایده‌های نو بپردازند. با بهره گیری از یک آزمایشگاه خوب امکان تدریس عملی برای هر درس فراهم می‌گردد و دانش آموزان می‌توانند نوآوری‌های خود را در مدرسه و جامعه نشان دهند.

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه ۳
انجام آزمایش و یاددهی در یادگیری علوم تجربی ۴
چالش های پیش رو در انجام فعالیت های آزمایشگاهی ۵
اهداف آزمایشگاه در مدارس ۵
شیوه‌های پرورش خلاقیت از طریق آزمایشگاه ۶
پیشنهادها ۹
ضرورت و اهمیت موضوع ۹
اهداف تحقیق ۱۰
«بررسی کاربرد دماسنج در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان» ۱۱
نتیجه گیری: ۱۲
راه کارها و پیشنهادات ۱۲
منابع: ۱۳


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود