صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی روش تدریس

گزارش تخصصی روش تدریس

دانلود گزارش تخصصی روش تدریس

دانلود گزارش تخصصی روش تدریس
چکیده:
الگوی تدریس معمولاً به نمونه کوچکی از یک شیء یا به مجموعه ای از اشیای بیشمار گفته می شود که ویژگیهای مهم و اصلی آن شیء بزرگ یا اشیاء را داشته باشد. الگوی تدریس، چهارچوب ویژه ای است که عناصر مهم تدریس در درون آن قابل مطالعه است. انتخاب یک الگوی تدریس، بستگی به نوع آگاهی معلم از فلسفه و نگرشهای تعلیم و تربیت خواهد داشت.
تدریس یک فرآیند است و فعالیتی است که در داخل یک الگو صورت می پذیرد، الگوهای تدریس متعددی توسط صاحبنظران معرفی شده اند که به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

مقدمه:
روش تدریس از جمله مؤلفه های اصلی برنامه های درسی و از مراحل مهم طراحی آموزش محسوب می شود:تدریس خوب به معنای کمک به (خود یادگیری) دانش آموزان است،به بیان دیگر روش های تدریس،ابزارهای مفیدی برای ایجاد یادگیری با معنا هستند. هر اندازه معلمان با روش های متفاوتی آشنا باشند ابزارهای متعددی را در اختیار خواهند داشت که بتوانند توسط این ابزارها محتوا و مواد دلخواه را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.
معلمان در تصمیم گیری برای استفاده از روش های تدریس و انتخاب مناسب ترین آن ها،باید به عواملی؛ هم چون :انتظارات خود و نظام آموزشی از یادگیرندگان،امکانات،فضا،زمان،تعداد یادگیرندگان و….توجه کنند.علاوه بر این،اگر چه هر یک از این روش ها،رویکرد خاص خود را دارد ولی می توان از عناصر و مؤلفه های آن ها ،به صورت ترکیبی استفاده کرد که این امر مستلزم خلاقیت، تجربه و مهارت حرفه ای معلمان گرامی است .

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه ۳
الگوی عمومی تدریس ۴
تعریف روشهای تدریس ۵
محاسن و محدودیتهای روش نمایشی ۷
بهترین روش تدریس را چگونه می‌توان ارائه داد؟ ۱۰
روش موفق تدریس از دیدگاه دانش‌ آموزان ۱۲
فصل دوم بررسی موارد تربیتی در امر تدریس ۱۳
روش های پرورش خلاقیت ۱۳
روش های عملی پرورش خلاقیت ۱۴
نتیجه گیری: ۱۵
منابع: ۱۶


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود