صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش تخصصی  »  گزارش تخصصی نکاتی در مورد درس فرهنگ و هنر پایه اول(هفتم) وبیان تاریخچه خط

گزارش تخصصی نکاتی در مورد درس فرهنگ و هنر پایه اول(هفتم) وبیان تاریخچه خط

دانلود گزارش تخصصی نکاتی در مورد درس فرهنگ و هنر پایه اول(هفتم) وبیان تاریخچه خط

دانلود گزارش تخصصی نکاتی در مورد درس فرهنگ و هنر پایه اول(هفتم) وبیان تاریخچه خط

چکیده:
رویکرد برنامه درسی هنر یا همان تربیت هنری در صدد شکوفایی فطرت دانش آموزان از طریق ایجاد محیط آزاد برای تقویت حواس، تخیل، خلاقیت، ظرفیت های نهفته هوش و تفکر، و افزایش حساسیت دانش آموزان نسبت به ویژگی ها و ابعاد زیباشناختی اشیا و پدیده های مختلف است. درس هنر از طریق تربیت هنری در صدد رشد و شکوفایی قابلیتها و حساسیتهای هنرمندانه دانش آموزان است و به آنها یاد می دهد که چگونه ببینند، بشنوند، ارتباط برقرار سازند و در جهت رشد و کمال حرکت کنند.در تربیت هنری علاوه بر ایجاد شرایط لازم برای رشد خلاقیت و تخیل دانش آموزان،آشناکردن آنها با شیو ه های بیان و ابراز هنرمندانه، طراحی و اجرای هنری به کسب آگاهی از هنر و تاریخ آن،قدردانی از هنرمندان و آثار هنری و ارزشمند شمردن آنها توجه شده است.
به تعبیری، مفهوم تربیت هنری که به هنرمتعهد و خلاق مربوط می شود، می تواند به فرایند رشدِ تیزبینی سرعت ببخشد و حساسیت فرد را نسبت به زیبایی افزایش دهد.

مقدمه:
هنر به معنی زیبایی شناسی و زیبایی آفرینی است، که شامل هر نوع فن و پیشه زیبا و جالب در عرصه های گوناگون می شود. هنرمند کسی است که با شناختن زیبایی ها، در پرتو علم و عقل بتواند از آنها بهره گیرد، و عامل خلاقیت و سازندگی و رشد و تعالی خود و دیگران گردد. به عنوان مثال اگر بانویی با شناخت زیبایی ها و عوامل پیدایش آنها درمورد تربیت کودک از آغاز انعقاد نطفه- بلکه قبل از آن- تا هنگام تولد و بعد از آن، و سپس رعایت دقیق آنها، همت کند، می تواند ازنظر صورت و سیرت فرزندی زیبا پدید آورد، و همین هنر مهم اجتماعی است که می تواند سرچشمه آثار و نتایج درخشان گردد، و محتوای شعر فردوسی را تحقق بخشد که گفت:

زنان را همین بس بود یک هنر *** نشینند و زایند شیران نر

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
هنـر چیست؟ ۴
نکاتی در مورد درس فرهنگ و هنر پایه اول(هفتم) ۴
با توجه به این صلاحیت ها اهداف پایه اول دوره اول متوسطه عبارت اند از: ۶
آشنایی با هنرمندان ۹
تاریخچه خط: ۱۱
تاریخ خط و سیر تحول و تکامل آن ۱۲
نتیجه گیری: ۱۴
منابع: ۱۵


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود